"Můžeme nabídnout hlavně hliníkové a litinové odlitky, ale také rozvodové řetězy," řekl obchodní ředitel ČZ Václav Vyšín. Stejně jako mnoho dalších si dělá zálusk na dodávky pro továrnu Toyoty a Peugeotu v Kolíně, z níž mají v roce 2005 začít vyjíždět cenově dostupné malé vozy.
ČZ se už může pochlubit velkými dodávkami převodovek pro mladoboleslavské felicie, fabie a octavie. V rámci Volkswagen koncernu se ale montují také do VW Lupo nebo Seatu Aroza.
DÁLE SI PŘEČTĚTE |
"Německý automobilový průmysl hledá partnery s kvalitními výrobky a přijatelnou cenou," konstatoval na výstavě ForCars v Mnichově Vyšín. Movití nákupčí renomovaných automobilek tak převrací v rukou česká turbodmychadla, převodové řetězy, nástroje, formy a kovové odlitky.
Jihomoravská společnost Kovovýroba Hoffmann zase nabízí prototypové díly karosérií, které zatím dodává automobilkám Škoda Auto, BMW nebo Ford. Pokud budou mít Toyota a Peugeot v Čechách vývojové centrum, může se podílet na přípravě modelů nových vozů.
Šanci ale nemají jen zpracovatelé kovů. Společnost Formplast už teď dodává plastové výlisky pro firmy Bosch (například autoelektronika a bezpečnostní systému) nebo Hella Autotechnik (světlomety) a přes ně by se tak mohla prosadit rovněž v Kolíně.
Výstavy ForCars se kromě českých subdodavatelů účastní také vládní agentura na podporu zahraničních investic CzechInvest. Právě ona plánuje na únor prezentaci několika desítek českých firem, které by mohly spolupracovat s kolínskou automobilkou.