Mladoboleslavská automobilka přesune část prodeje a marketingu do Prahy.

Mladoboleslavská automobilka přesune část prodeje a marketingu do Prahy. | foto: Jan Zátorský, MAFRA

Část Škodovky se stěhuje do Prahy

  • 6
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oznámila, že plánuje přesunout část prodeje a marketingu do Prahy. Chce tak být blíž svým obchodním partnerům. S přesunem části podniku chce začít během letošního roku.

"Škoda Auto považuje domácí trh za klíčový, protože na něm má zcela ojedinělé postavení. Přesunem do Prahy se přiblížíme našim důležitým obchodním partnerům a potvrdíme význam našich obchodních aktivit v České republice. Mělo by se tak stát v průběhu letošního a příštího roku," potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Odboráři rozjedou mzdová jednání

Odboráři se pustí do vyjednávání o mzdách 2. února 2012. Současná dohoda vyprší na konci března. Zaměstnanci Škodovky by chtěli růst mezd o tři až deset procent. Odborářští předáci slibují, že za jejich požadavky budou jednat tvrdě a budou požadovat hlavně růst "jistých peněz", tedy tarifů.

Přesun se bude týkat části útvaru tuzemského prodeje a také vybraných částí marketingu, celkově by šlo zhruba o desítky zaměstnanců. Kvůli významnému rozšiřování výroby během následujících let má automobilka v plánu nabrat stovky nových zaměstnanců.

Je tak pravděpodobné, že některé pracovní pozice v plánované pražské "pobočce" Škodovky budou tvořit nově přijatí zaměstnanci. Ostatní budou přesunuti z Mladé Boleslavi, a čeká je proto dojíždění.

Kdo nebude moci dojíždět, zůstane v mladoboleslavské továrně

"Velké množství zaměstnanců dojíždí do Mladé Boleslavi z Roudnice, Mělníka, Liberce, České Lípy a dalších míst, což je také kolem 50 kilometrů a řada Boleslavských už nyní dojíždí do Prahy. Ta je po dálnici dobře dostupná, tedy až na cestu po vnitřním městě," konstatoval předseda odborů Škody Auto Jaroslav Povšík.

Zaměstnanci, kteří nebudou moci ze závažných důvodů dojíždět, budou moci podle odborů pracovat v Mladé Boleslavi, případně jim budou vytvořeny takové pracovní podmínky, aby se jim dojíždění vyplatilo. Výběr vhodné lokality a budovy zatím stále pokračuje. Škoda Auto má už nyní v pronájmu prostory v Praze nedaleko Národního divadla. Využívá je už od 90. let zejména vedení společnosti jako kancelářské prostory a pro interní jednání a setkání s externími partnery.

,