- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"průvodčí se nevyplatí" No jasně, jak jinak byste snížili cenu na 88 Kč/vlkm. Ale tohle je malá domů of Zimoly pro GwTrain (ČSAD Jihotrans). JČK zlikvidoval dopravu na tratích úspěšně a teď je třeba ke korýtku dostat kamarády... Kolik jezdí lidí je vlastně fuk, státní cecek je na 15 let plnej...
No jo no, tak to zprivatizovali, tak to přece musí být lepší než ty hrozné ČD. Pokud si dobře pamatuju, bylo vyzdvihováno, že se ušetří pokud se nepletu "podstatných" 15%.
A pokud někomu něco chybí, tak třeba to po 2032 už to někdo vysoutěží lépe :-) Ale ta nádraží už asi stát nebudou.
tak tak.
Možná ani lidi nebudou chtít jezdit
hned na začátku mě zaujal rozpor: "v soupravách chybějí stolky i prostor na zavazadla a jsou hlučné" vs. "více komfortu" - trochu mi to nesedí... nicméně jsem tím ještě nejel...
Podekujte spolecnosti JIKORD - Jihocesky koordinator dopravy, to on dloujhodobe likviduje verejnou dopravu v Jiznich Cechacha docela se mu to s uspechem dari...
Vlaky maj už zmáknuté, nyní je na řadě autobusová doprava a zavádění "páteřních" linek, jistý pán z tohoto ústavu říká že lidi si bez problému ty tři kilometry k zastávce dojdou a kraj samozřejmě bude efektivnější
Kdo ušetří? Kraj? Možná, ale proč zároveň omezil i dopravu? Cestující rozhodně neušetří, některé slevy nelze uplatnit (skupina až od 15 osob, In karta ani skupinová víkendová jízdenka neexistuje, jihočeská krajská jízdenka sice ano, ale nelze jí nikde na té dráze koupit - ani v automatu, ani v uzavřených pokladnách), kolo 40 Kč i na jednu zastávku a i jízdné samotné je o něco dražší (Prachatice - Číčenice před změnou dopravce 35 Kč, nyní 40 Kč), při přestupu nutnost kupovat dvě jízdenky, navíc se snížily čekací doby, takže si spoje s oblibou ujíždějí.
Kraj také ušetří tím, že se poskytují horší služby - chybí průvodčí, takže čekáte x minut frontu u automatu, nedozvíte se žádné informace. Zavřené pokladny i ve velkých městech - Prachatice, Vodňany. Menší kapacita souprav.
Odvrácená strana dopravy na příkladu dnešního zážitku:
Dnes ráno na 18003 porucha vozidla v Husinci, naprostá neinformovanost a chaos, dříve se mimořádnosti aspoň hlásily rozhlasem, teď se informace o tom, že jede na 18002 NAD, donesla k lidem tak, že někdo volal z Prachatic, že je tam na ceduli napsáno "Bus". Celý první stupeň ZŠ Strunkovice (jeli do Vodňan) čekal hodinu na nástupišti... na příjezdu do Prachatic jsme měli +41. A vyslechl jsem, jak nějaká paní řeší, že ani neví, kde si potvrdit průkazky pro děti...
Jedna věc je udržování pokladen někde "v horní dolní", ale Prachatice jsou okresní město!
A ještě jsem zapomněl, že kvůli změně dopravce opět nepojede přímý šumavský rychlík Praha - Nové Údolí. (Jezdíval dříve, pak ho kvůli častým výlukám na trati 220 zrušili, loni s velkou slávou obnovili a letos zase zrušili.) Podmínky výběrového řízení totiž provoz tohoto vlaku neumožňují.
Mezi svatky jsem jel z CB do Holubova. V bezne pokladne mi listek neprodali, musel jsem k jinemu okenku. Nevadi. OK. Koupil jsem si zpatecni CB-Holubov. Normalne nastoupim. Vlak je moderni, libi se mi. Akorat precpany. Ale to v teto dobe bylo vzdycky. Sednu si na sklapeci sedatko naproti wc a pozoruji cvrkot. Ve vlaku je jakysi dotykovy panel, kde si lze koupit jizdenku a zaplatit kartou. Chytre. Ale ja mam jizdenku jiz koupenou, tak me to nezajima. CHYBA! Prisla revizorka a sdelila mi, ze jsem si jizdenku NEVALIDOVAL ve strojku a tudiz je neplatna. Zacal jsem protestovat, ze v pokladne me na to neupozornili. Ani na jizdence ani ve vlaku neni o tom zadna zminka. Tak si revizorka nacetla moji jizdenku do sveho tabletu, pak mi ji preskrtala, pocmarala a rekla, ze protentokrat je to v poradku.
Otázka je, proč by měl mít někdo s automatem potíže. Neznám ho, ale mělo by to být tak, že se ukáže seznam stanic, já prstem zvolím stanici, ukáže mi to sumu, přiložím kartu (či začnu házet mince, když nemám kartu, tak musím mít tedy mince) a tím to skončí. Nebo jde o nějaký levný výprodejový automat, který nikdo nechtěl?
Pokud je někomu 82 let, tak s placením asi problém má.
Na druhou stranu nehápu, proč by měl 82 letý člověk platit jízdné.
A než-li automat a jeho provoz vyjde 100x levněji appka.
Změna k horšímu to rozhodně je, došlo k brutálnímu omezení spojů, místo třech vagonů jede jeden, lidí stojí jak se dá. Automaty také super, zkuste si koupit lístek ze stanice hned na tu další, občas to ta smartbedna nepobere. Ano je to levnější ale za jakou cenu
takhle se likviduje doprava.
Lidi odradí přeplněné vagony v kombinaci se složitostí nákupu jízdenky, pokud dostanou ještě pokuty za nezakopení, tak je to odradí od cestování. Klesne počet cestujících a kraj časem vlaky zruší