Diskuze

Trvalé bydliště v pronájmu? Bez souhlasu majitele žádný problém

Prahou se nezadržitelně šíří řada mýtů o trvalém bydlišti. V souvislosti s plánem rozšířit modré zóny se množí dotazy, jaká mají práva ti obyvatelé Prahy, kteří bydlí v nájemním bytě a nemají v něm hlášené trvalé bydliště.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejlepší je, když se pronajímatel a nájemce slušně a lidsky dohodnou na podmínkách bez ohledu na zákony, které jsou často nesmyslně podrobné, jak se snaží chránit všemožná práva.

1 0
možnosti

P25a38v50e41l 75M71a38r51e86š

20. 8. 2013 22:28

Pokud pronajatý byt není družstevní,stačí nájemníkovi na matrice pouze ukázat nájemní smlouvu.Majitel může třeba skákat po hlavě a odrážet se ušima.

Případný zákaz trvalého pobytu v nájemní smouvě není relevantní,ta část smlouvy je v tomto případě neplatná.

U DB musí mít bohužel nájemník souhlas družstva, což je ve většině banda senilních důchodců.

0 0
možnosti

B86e41n 18P75a35v73k27a

20. 8. 2013 17:15

Trvalé bydliště je stejně takový socialistický přežitek.

8 0
možnosti

To jsou samy prava najemniku...chtelo by to taky prava pronajimatelu. Mj. moznost vystehovat neplatici najemniky na ulici a to hned, jakmile prekroci dluh vysi kauce. Bez pomoci soudu a klidne nasilim za pomoci vyholenych Ukrajincu.

5 1
možnosti

Chce to mít dobrou smlouvu - nikoli o pronájmu ale podnájmu a do smlouvy to napsat. V opačném případě je fakt, že nájemce může bydlet třeba 2 roky zadara, než proběhnou všechny soudy a odvolání a než exekutor začne konat. Takže řešení, vystěhovat ho nelegálně ať se soudí on o případnou ušlou škodu když jí prokáže  ...

0 0
možnosti

Tak to je pekna skulina v zakone ....

1) vyberu si byt

2) na webu katastralniho uradu si najdu, kdo je vlastnik

3) vytisknu smlouvu

4) zajdu se smlouvou na mestsky urad a bydlim:)

5) nasekam dluhy a exekutor prijde vybrat nejakeho nebozaka:o) A druha strana zas muze hrat opacnou hru ... kdyz prijde neco od exekutora, tak proste reknu, ze clovek tam nebydli, ze se tam nahlasil protipravne a exekutor uz nic nezmuze ..... Tak to dopada, kdyz zakony pisou lide s IQ <80. A pritom by stacilo, aby tam ta veta o tom, ze se muze prihlasit jen na zaklade nejakeho neovereneho caru papiru, nebyla ....

11 0
možnosti

O37n85d45r15a 78V44a23c35e18k

19. 8. 2013 18:31

smlouva musí být sepsaná podle zákona, takže se nemůže jednat o cár papíru

0 0
možnosti

Zasadni problem, ktery se tu neresi, je ten, proc se vlastne modre zony rozsiruji.

6 0
možnosti

M72a80r58e84k 72Š95i14m91o68n

19. 8. 2013 15:48

Mno. Celé blokování trvalého bydliště je založené na problému s exekutory, který je ale přeceňován.

Předně neexistence trvalého bydliště dluřníka majitele bytu před návštěvou exekutora neochrání. Exekutor se vydá tam, kde majetek dlužníka předpokládá - Trvalé bydliště je samozřejmě první na ráně, ale dohledat, kde dotyčný skutečně bydlí, mu trvá zpravidla jen pár dní navíc.

Nevím, zda by pomohlo, kdyby se do nájemní smlouvy napsal inventář bytu a tím by mohl být z exekuce vyňat, ale to je otázka na právníka.

Ukončit trvalé bydliště člověku, který ukončil nájemní (podnájemní) smlouvu, je ve možné ve správním řízení a může to udělat pouze vlastník (což trochu komplikuje situaci u družstevních bytů). Zákon výslovně říká, že trvalé bydliště nezakládá k nemovitosti žádná práva ani povinnosti - ty vyplývají výhradne ze smlouvy.

Na těch exekutorech mě štve jedna věc - Pronajímatel musí mít účtenku na každou věc kterou mám? A co věci, které dostal před 10 lety darem? Nebo je koupil jeho dědeček před 60 lety? Nebo jsem účtenku jednoduše ztratil? Tím že ztratím účtenku, tak přestávám být majitelem té věci? A navíc je to stejně děravé - jak exekutor zabrání tomu, že dlužník prostě svoje účtenky "půjčí" kamarádovi a ten podá vylučovací žalobu? Nebo musí být ta účtenka na jméno? Opravdu máte na nábytek z IKEA účtenku na jméno?

7 0
možnosti

M42a11r60e33k 46Š95i31m86o90n

19. 8. 2013 15:49

Eh, ten poslední odstavec se mi trochu smíchala první a třetí osoba, ale chápete asi, co chci říct.

2 0
možnosti

Největší problém je vůbec status trvalého bydliště - kdyby některé úřady na trvalé bydliště nebraly nesmyslně ohled, tak by ho nikdo ani neřešil. Tímhle by se měli zákonodárci zabývat.

14 1
možnosti

Souhlasím, ale tenhle nesmysl je ale prolezlý spoustou zákonů a rozhodně bude docela problém se jej zbavit. Není to tak dávno, co jsem řešil změnu bydliště a musel jsem kvůli tomu obejít či obeslat na 30 různých institucí.

1 0
možnosti

a jedná se o nájmy nebo pronájmy???

0 0
možnosti

ok příště bude lepší se nejdřív podívat a pak diskutovat.

Takže tímto prohlašuji svůj předchozí příspěvek jako úplně nepodstatný a zbytečný ;-D;-D

1 0
možnosti

J84i83t89k95a 68T90v56r37d28á

19. 8. 2013 13:42

Všechno je v lidech.Pokud má někdo v domě slušného a řádně platícího nájemníka,myslím že povolit mu trvalý pobyt by neměl být problém.Já bych teda dala přednost "stálým" a slušným obyvatelům,než dvakrát do roka sepisovat smlouvy a čekat,jaký člověk se tam nastěhuje.Když už bude mít s někým problémy a řešit jeho vystěhování,tak zrušení trv.pobytu už je stejně jen třešinka na dortu.

0 0
možnosti

Trvalý pobyt pronajímatel nájemníkovi nepovoluje. Nájemník na něj má právo bez ohledu na přání pronajímatele.

4 0
možnosti