- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„Bez nové legislativy nepostavíme už v Praze nic, metr vysokorychlostní trati. Paralýza začala už před patnácti lety a nejdříve se projevila ve veřejném sektoru. To je důvod, proč se dodnes nestaví Pražský okruh, proč nestojí Komořanská radiála. Přece není možné, aby mohl obstruovat každý proti všemu a stát mu k tomu dal tak obrovský nástroj v podobě stavebního zákona. Největším developerem by měl být stát a stavět školy, silnice, nemocnice... Když k tomu teď má podmínky a chce, zjistil, že to nejde,“ podotkl Jiří Nouza, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví.
Bingo! Já už na stávající podobu stavebního zákona poukazuji už několik let a teprve teď, když zodpovědným za tento stav teče do bot, začínají tito objevovat Ameriku!
Stávající podoba stavebního zákona (jinak též zákon č. 183/2006 Sb.) vychází ideově z původního stavebního zákona z roku 1961. I když verze z roku 2006 včetně pozdějších novel již neobsahuje ty nejhorší komunistické zrůdnosti své předlohy ze 60. let, stále zde najdeme mnoho nesmyslných požadavků na stavebníky, které nutí občana/firmu, aby obíhal fyzicky s příslušnými dokumenty jednotlivé štace k vyjádřením ke stavebnímu záměru - místo toho, aby jednotlivé štace obíhal dokument, ať již v papírové, či lépe v elektronické podobě.
Dále pak zadní vrátka pro různé spolky tvoří ta část zákona, která definuje, kdo může být účastníkem územního/stavebního řízení - na posledním místě jsou uvedeny "osoby, o nichž tak stanoví zvláštní předpis". Podle mne jde o účelově zřízený backdoor pro různé "Vody z Tetčic" a podobné organizace.
Jen pro představu: Chceme podkroví v domě rodičů, máme všechna souhlasná stanoviska KROMĚ Odboru územního plánování (Šlapanice u Brna), které má na vyjádření měsíc, ale od října čekáme. Vysvětlete to tesařské firmě, kterou máte nasmlouvanou půl roku dopředu, ať to vysvětlí oni na pile... Nádhera co v tomhle státě máme!
A proč se neobrátíte na nadřízený úřad s žádostí o rozhodnutí z důvodu nečinnosti ?
developeři v praze se už třesou na to, jak budou moci hodně stavět a hlavně levně prodávat teď nemohou a proto jsou ty byty tak drahé
Už je to tu zase, tentokrát se špecifiká vyskytly u Prahy, která údajně potřebuje zvláštní předpisy.
Hlavne by meli udelat nejaky predpis aby veskere ty openspace a kancelare mely vlastni parkoviste. Krupani z celeho stredoceskeho kraje jezdi za praci do Prahy a pak se magistrat divi kolik aut tu potrebuje parkovat.
Takový pochopitelně dávno existuje a paradoxně officehousy jsou v praxi mnohem lépe dimenzované než třeba bytové domy. Na druhou stranu dojížděči tvoří zcela menšinový problém.
Čechů ubývá a tak pro koho chtějí stavět ty nové garsoniéry od 4 milionu a více v Praze
Uváděl jsem způsob obejití poplatků za psa a odpadky, když se bude platit z prázdných nemovitostí, lidi to vyřeší nahlášením někoho z rodiny. Platím z letního bytu 10x víc než místní, protože to mám převedeno na rekreační objekt, když to převedu na bydlení, tak budu platit méně, mám číslo popisné, tedy k bydlení
Stavební rozvoj stagnuje, protože bytů je dostatek. Až možná na Prahu. Ale tady je stavba bytu tak drahá, že to stejně nemá cenu.
Stavba musí být v souladu s územním plánem obce. V naší obci byl po několika letech jednání zpracován projekt změny územního plánu, hotov před dvěma lety, projednán úřady a veřejností. Ale jeden občan s jedním bodem týkajícím se jeho pozemku nesouhlasí, proto napadá celý projekt (jinak ani nemůže).
A tak stále po pěti letech není územní plán schválen a nemohou stavět ani ti ostatní, kterých se tato námitka netýká.