- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Občas se zastavím u chlapů, kteří protahují optické kabely rozkopanými chodníky do propylenovych trubek v londýnských ulicích, hlavně v centru Westminster City a City of London, kde jsou kanceláře, jestli slyšeli o kolektorech pod Prahou. Nejenže neví, kde Praha je, ale ani pojem kolektor pro inženýrské sítě v 20 m hloubce jim nic neříká. A ještě dám k dobru, že takové investice patřily k takzvanému socialismu.
Většina staveb své tvůrce přežije. Klikací titulek
Kolktory by mohly být tak dobrým zdrojem užitkové vody, když tam sama o sobě prosakuje. Stačí ji jen jímat a místo čerpání někde do Vltavy ji trošku přečistit a poslat do firem.
Tak ještě, že s tím za socíku začali teď by jsme to nepostavili ani za těch 100let, jako tunel Blanka.
Škoda, že jste nečetl ten článek. Jinak byste se dozvěděl, že "jejich výstavba byla v Praze zahájena v roce 1969, velký nárůst proběhl v devadesátých letech minulého století." A také, že tento konkrétní kolektor Hlávkův most byl vybudován v letech 2016 až 2019
Proč tu zmizel naprosto nezávadný příspěvek? JanKuh by se už měla trochu krotit, protože to tady smrdí cenzurou na kilometry.
A k tématu, aby byl spokojen: Ano, všichni vám je závidí.
Práce na ražbách probíhaly 24 hodin denně sedm dní v týdnu (proč tomu tak není při opravách silnic a dálnic, asi si posteskne většina z nás).
protože technologická přestávka
O technologických přestávkách máte asi jen mlhavé představy.
Kolektory opravdu ve světě nejsou zas tak běžné, jak by si člověk mohl myslet. A navíc je Praha postavila v historickém centru. Je to něco, čím se Praha oprávněně může chlubit.
Jedna raketa do mostu od ruSSkého noka a je po páteři sítě :D
Proč tomu tak není i u ostatních staveb? Obecně není možné nadimenzovat firmu na jednu stavbu 24/7 a pak jednoduše pracovníky zase propustit. Ochrana zaměstnanců je zde velmi silná.
Dříve například za první republiky, když stavitel potřeboval 300 zedníku, tak je najal a zase po skončení stavby propustil. Každý s tím počital a podle toho se choval. Ovšem nebyl to jednoduchý život, hlavně za krizí. Pak se postavily stavby bez mechanizace, jak ji známe dnes, za neuvěřitelně krátkou dobu.
Boužel nyní, v době vysoškolského chrlení sociálních a kulturních antropologů, politologů ani tyto lidé nejsou na trhu práce "zatím" k dispozici.
Tak ono kdyby taková firma dokázala konkurovat cenou a kvalitou, tak by měla dost zakázek po celý rok. Ovšem to je v ČR dost iluze...
podle značení J101 až J104 se jedná spíše o jímky než šachty