„Setrvat u módy není snadné, úmrtnost je veliká. To nás nutí se zamyslet, jaké je potenciální uplatnění pro studenty, a studium podle toho přenastavit. Móda není jen one man show, designér se musí naučit fungovat v sepětí s širším týmem. A jeho role nemusí být nutně tvorba oděvu,“ říká Pavel Ivančic. | foto: Petr Kozlík

Učím studenty vnímat design i jako službu veřejnosti, říká návrhář Ivančic

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Patří mezi nejúspěšnější české návrháře, zároveň ale Pavel Ivančic už osm let vede Ateliér módní tvorby na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Jak říká, je pro něj zajímavé zasazovat se o rozkvět v místě původu. Se studenty řeší jak lepší sepětí designérů s průmyslem, tak posun módy směrem k udržitelnosti nebo to, jaké možnosti se nabízejí v době digitalizace.

Studoval jste na prestižní Central Saint Martins. Jak by UMPRUM obstála ve srovnání?
Nároky i očekávání jsou samozřejmě odlišné. Já jsem tam studoval přísně výběrové postgraduální studium. Přijímají se na ni lidé, kteří mají nejen výrazný talent a schopnosti, ale také potenciál fungovat na vrcholové úrovni. Je to takový šamanisticko-vojenský výcvik, soustředěný na individuální návrhářskou identitu. Testování vlastních hranic, aby člověk mohl jít s kůží na trh. Jiné školy se snaží vychovat spíš osobnosti, které nastoupí na řadové pozice v průmyslu, Central Saint Martins dává prostor kreativitě a soustředí se na vůdčí typy. To je u nás podobné, v lokálním měřítku jsme na vrcholu, ale máme jiné možnosti a problémy. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se