Johannes Torpe patří k nejvýraznějším jménům současného designu. | foto: Profimedia.cz

Nevystudoval uměleckou školu, přesto navrhuje pro značky jako Ferrari

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Nikdy tento obor nestudoval, přesto patří k nejvýraznějším jménům současného designu. Kromě produktového designu se Johannes Torpe věnuje navrhování interiérů, průmyslovému designu i architektuře. Vše zvládá na vysoké úrovni – mezi jeho klienty patří značky jako je Moroso, Bang & Olufsen, Roberto Cavalli, Dolce & Gabbana nebo Ferrari.

Do Prahy jste přijel na pozvání společnosti Konsepti na Designblok, který se letos konal pod názvem Ahoj Future. Jaká je podle vás budoucnost designu?
Bude čím dál snazší design využívat, oproti minulosti máme nové výrobní metody. Většina věcí se už také dělá v počítači, se kterým jsou návrhy komplexnější, můžete pracovat i s perspektivami, které je těžké nakreslit. Já měl štěstí, že jsem počítač používal už před dvaceti lety, i díky tomu, že jsem nestudoval na žádné designérské škole, kde se tehdy preferovalo dělat vše v ruce. Na druhou stranu je důležitá autenticita. Často vidíte návrhy, které jsou propracované, ale chybí jim třeba lidské měřítko. To je riziko. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se