Budova s původním rozpočtem 173 milionů eur totiž nakonec stála 386 milionů. Nouvelovi právníci William Bourdon a Vincent Brengarth tvrdí, že požadavek filharmonie je „zcela neadekvátní“ a „potenciálně likvidační“.
Podle nich je rovněž neobvyklé, že provozovatelé budovy chtějí finanční kompenzace pouze od autora návrhu a nikoli od dalších stran zodpovědných za stavbu, včetně stavebních firem.
Filharmonie poslala ateliéru Jeana Nouvela (* 1945) platební příkaz na 170 milionů eur v roce 2017. Konkrétně v něm vyčísluje zodpovědnost autora za škody a vícenáklady, je v něm obsažena i pokuta 110 milionů eur jako penále za zpoždění při stavbě.
Bitva o zaplacení pokuty se odehrává před administrativním soudem, stížnost ze strany architekta Nouvela se však má projednávat před finanční prokuraturou.
Koncertní budova v areálu Parc de la Villette měl být původně hotová už v roce 2012, ale její dokončení se několikrát odložilo. Hliníkem obložená budova zdobená vkládanými obrysy ptáků skrývá uvnitř na šesti podlažích hlavní koncertní sál s kapacitou 2 400 diváků.
Dále je zde patnáct zkušeben, vzdělávací centrum a restaurace s kavárnou. Budova se nakonec otevřela až v lednu 2015, krátce po teroristickém útoku v redakci týdeníku Charlie Hebdo.
Sály mají unikátní akustiku, na níž spolupracoval Jean Nouvel, nositel celé řady nejvyšších ocenění, s Novozélanďanem Sirem Haroldem Marshallem ze společnosti Marshall Day Acoustics. Ten obdobně spolupracoval se Zahou Hadid na opeře v Guangzhou a je považován za průkopníka bočních odrazů a vysoce inovativního návrháře koncertních sálů.
Nouvel se otevření nezúčastnil kvůli sporům o provedení stavby, kterou původně označoval za nejprestižnější projekt své kariéry.
V Česku Jean Nouvel realizoval v Praze na Smíchově pro společnost ING Real Estate dům Zlatý Anděl, který byl slavnostně otevřen v listopadu 2000.