- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To město je monumentální, velice moderní, myšlenkově podnětné, architektonicky progresivní a fotogenické.
Má ale zásadní problémy. Počínaje tím, že v podstatě ignoruje pěšího člověka. Všude je to hrozně daleko kvůli tomu, jak řídce, až krajinářsky je město (zvl. střed) navrženo. Kromě řídkosti cílů je i sám pohyb po prašném a nekrytém prostoru nepříjemný. Z ignorace pěších vychází i druhý a třetí problém - řada prostor a míst je polomrtvých, kdo by tam šel (loubí, parky apod.), když tudy nevedou pěší trasy. A kvůli nárůstu automobilizace ani docela velkorysá silniční síť nestačí. Metro má stanice od sebe a od případných společných cílů opět tak daleko, že většina lidí zase raději jede autem.
Centrum města je polomrtvé, život je hlavně v centrech jednotlivých čtvrtí.
Takto nějak, jak to vypadá na těch fotkách, si představuji tzv. úřednickou čtvrť. A přesně proto jsem proti její realizaci u nás.
Ta by vypadala jinak. Tohle je klasická moderna 60tých let. Úřednická čtvrť by byla na sebe namačkané skleněné škatule.
A Zdeněk Miler o tom natočil půlhodinový dík Krtka.
Ne, že bych tam chtěl bydlet, ale líbí se mi to. Tam by se daly točit zajímavé filmy.
Zlatej Chanov proti tomuto...
Mám depresi, jen vidím ty fotky. Takhle nějak si představuju peklo. Odosobněné, tiché, bezútěšné. Je to asi lepší než žít ve slumu v Riu, ale bydlet bych tam nemohl.
Město postavili za tři roky. U nás se stavařskou a strojírenskou tradicí pořád opravujeme D1.
úchvatné město, ve kterém se nedá žít....
k bydlení to není ... úředníky tam nahnali násilím a stejně jim ještě museli přidat prachy protože jim utíkali .. i dnes je to spíše město pendlerů .. do úřadu a útěk pryč .. těm 2,4 mega stálých obyvatel moc nevěřím