- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Brnenske letiste nenabyde zadne vaznosti dokud se Brno nestane opet hlavnim zemskym mestem Moravy. I potom to stale bude beckove letiste uz jenom kvuli Vidni.
Ja si myslím, že je jen otázkou času, kdy se to letiště povede rozlítat. Městu se ekonomicky daří, přibývají tady cizinci v IT a různí manažeři, kteří jsou zvyklí lítat nejen pracovně. A ač mám Vídeň rád a lítá se od tam dobře, je prostě fakt, že ten transport a odbavení trvá třeba 3,5 hodiny. Za tu dobu se dostanete letecky po Evropě prakticky kamkoliv. Samozřejmě když máte před sebou 10 a víc hodin letu, tak už to tak nepocítíte, ale u toho hopsání po Evropě je to sakra rozdíl.
Na jednu stranu je pravda, že je to kousek do Blavy, Vídně i Prahy. Ale to je v případě, že letím dostatečně daleko. Na let do Splitu už to daleko prostě je. Protože, cesta na letiště do Prahy či Vídně jsou dvě hodiny, pak ještě parkování nebo jízda hromadnou dopravou, ta je zase delší. Pak odbavení, což na letišti v Brně je otázka dvaceti minut předem. V Praze a Vídni aspoň hodina i víc. Pak letíte dvě hodiny a jedete zase další hodinu až dvě z letiště. Což prostě nakonec znamená, že jedete autem nebo vůbec.
Když se lítalo do Říma, tak jsem sedl na bus na nádru, za dvacet minut na letišti, stačilo dojet 20 minut předem, s sebou kabelu do letadla. A za dvě hodiny Řím. Teď 4 hodiny i čekáním na letišti do Vídně nebo Prahy, takže žádnej Řím.
Samozřejmě, že je pohodlnější mít letiště po ruce. Při malém počtu pohybů se ale nevyplatí, protože jeho investiční i provozní náklady jsou veliké. Tak tu ztrátu musí někdo dorovnat - v praxi kraj nebo město. Pokud mají dost peněz nebo obětují investice do veřejné dopravy nebo škol, proč ne. Já bych spíš obětoval to letiště.
Tuřany mám rád. Jedno z mála mezinárodních letišť, kde vás při výcviku létání neobtěžují dopravní letadla :-)
Celá ta šaškárna z "rozlétáváním" letiště v Tuřanech spočívá dlouhodobě na premise, že všichni letečtí dopravci jsou naprostými tupci, kteří nevidí ten obří potenciál a davy cestujících, toužících se z Brna a okolí rozlétnout do světa širého vůkol...
A tak se jim sype, aby si všimli.
Ano, jsou to tupci přesvědčení, že každý kdo chce z Brna a okolí letět pojede do Prahy nebo Vídně a pak poletí odtud. Částečně ano, ale spousta z lidí radši změní plány a jede už radši celou cestu autem ! Nebo si naplánují jen blízké Chorvatsko. Anebo proč by jinak 90 pct. z půl miliónu cestujících z brněnského letiště ročně cestující co letí s CK ? Protože se nedomluví, neumí si nic objednat po internetu ? Anebo že neexisuje ani jeden letní low cost z Brna k moři pro lidi co nechtějí ze zásady jet s CK ??
Kurňa, co je to za šašky, když se jim člověk ani nesměje.
Úplně mne děsí tento socialistický, naprosto absurdní přístup šalingradských zastupitelů ke správě obecních peněz, kdy už dopředu deklarují ztrátovost a potřebu rozpočtových dotací. To vše v situaci, kdy na Schwechat se dá dojet za hodinu. Tři mezinárodní letiště v okruhu cca 100 km (Schwechat, Pozsony a Šalingrad) jsou opravdu iracionální. Srovnatelným nesmyslem už je snad jen krytá sjezdovka ze Špilasu na rolu.
Ja bych rekl, ze ta sjezdovka ma vetsi smysl.
Podle me se na letiste v Brne zbytecne tlaci, kdyz Bratsilava a Viden jsou na hodinku cesty ....
Dokonce i ten Prágl nabízí zajímavé spoje. Třeba do Lisabonu s Tapem bezkonkurenční.
Krytá sjezdovka, nové nádraží, teď letiště, hmmm, celkem slušně vybavená vesnice. Ale Prahu tam z toho stejně neuděláte, na to je tam moc brňáků.
Co si budeme vykládat, slušnou perpektivu má u nás jen Ruzyně. Z Brna je lepší zajet do Vídně a z Ostravy do Katovic. Vary stojí a padají s množstvím Rusů v lázních a Pardubice dotuje armáda. Regionální letiště jsou jen černá díra na peníze, které tam hejtmani utápějí z důvodů pochybné prestiže.
Hm. Obávám se že už se nedožiji jiné dopravy než autobusem nebo Taxi/Uber.