- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V kavárně se opakoval tehdy neobvyklý prvek křivky. Vzdušnost interiéru byla díky propojeným oknům pozorovatelná i zvenčí. | foto: Muzeum města Brna, Lenka Kudělková
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Rozkládala se přes dvě patra, měla částečně kopulovitou prosklenou střechu, ohromný bar obsluhující dvě křídla a kuchyni v suterénu. Jedna z nejvýraznějších kaváren meziválečného Brna Café Esplanade lákala do svého vzdušného sálu i členitých výklenků a intimních zákoutí především místní významné podnikatele, učence, umělce, novináře či architekty.
Mezi stálé zákazníky patřili i přátelé Ernsta Wiesnera, který podobu podniku navrhl pro kavárníka židovského původu Aloise Strompfa a v dalším poschodí mu vyčlenil byty pro jeho rodinu.
Podle architekta Tomáše Rusína má vzpomínka na Esplanade, což lze přeložit jako promenáda, jeden výrazný osten.
Připojte se ještě dnes a získejte: