Funkcionalistická pasáž Jalta na Dominikánském náměstí v Brně

Funkcionalistická pasáž Jalta na Dominikánském náměstí v Brně | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Brno loví na veletrhu v Cannes investora pro kontroverzní Jaltu

  • 0
Kontroverzní pasáž Jalta se město Brno snaží prodat dokonce i v zahraničí. Konkrétně ve francouzském Cannes, kde v úterý začal mezinárodní veletrh nemovitostí. Letos tam poprvé zamířili i zástupci Jihomoravského kraje.

Brňané jeli do Cannes s jasným cílem. Nabídnout a prodat zahraničním investorům kontroverzní pasáž Jalta, kterou Brno před čtyřmi lety nevýhodně směnilo za městské domy a pozemky a kterou se už několik let neúspěšně snaží prodat.

"Investora pro pasáž Jalta je určitě dobré hledat v zahraničí a právě do Cannes jezdí hodně významných lidí. Brno by tam mohlo získat přinejmenším kontakt, který potom povede k prodeji. Částka sto milionů, kterou město požaduje, ale rozhodně není málo," uvedl odborník na reality Jiří Fajkus. Brňané se v Cannes pokusí "udat" i kasárna ve Slatině nebo Černovickou terasu.

Pokud se Jalta neprodá, bude vedení města muset najít jiné řešení. "V případě, že se teď Jalta neprodá, se budeme dál snažit najít pro ni kupce. Je to výjimečný objekt, takže se neobávám, že by se časem neprodal," uvedl brněnský primátor Roman Onderka.

Brno má největší investiční potenciál ve východní Evropě

Onderka v úterý na veletrhu v Cannes převzal cenu Město budoucnosti, která byla Brnu udělena. Brno bylo vyhlášeno městem s největším investičním potenciálem ve východní Evropě. Primátor zároveň připustil, že částka, kterou za Jaltu město požaduje, možná časem půjde dolů.

"Veletrh patří k těm, které musíte absolvovat, když na sebe chcete upozornit. Naším záměrem je hlavně podpořit rozvoj kraje. Chceme si udržet pozici nejúspěšnějšího regionu v získávání investic," vysvětlil jihomoravský radní a člen delegace Miloš Šifalda.

Díky čtrnácti vysokým školám nabízí Jihomoravský kraj investorům kvalifikovanou pracovní sílu. Nejrychleji rostoucím oborem jsou informační technologie.

"Snažíme se kraj představit jako místo, kde se dá provádět výzkum a kde je dobré do něj investovat. Podporuje výstavbu takzvaných inkubátorů, které pomáhají novým firmám uchytit se. A dalším tahounem pro investory je vinařství," doplnil Miloš Šifalda.