Podle pozorování chování řidičů mají ti, kteří sedí za volanty SUV, mnohem častěji u ucha mobilní telefon a mnohem méně se chrání bezpečnostním pásem.
"Ačkoliv jsou vozy s pohonem všech kol bezpečnější při nárazu, jejich majitelé vystavují sebe i ostatní účastníky provozu většímu riziku zranění," uvádí se ve studii, za kterou stojí skupina autorů v čele s Lesley Walkerem z Londýnské univerzity.
Výzkumníci sledovali chování řidičů na třech exponovaných místech na východě Londýna v době ranních a večerních dopravních špiček.
Do statistiky zaznamenali 38 182 "obyčejných" aut a 2944 off-roadů a SUVček. 15,3 % řidičů neterénních aut nebylo připoutáno a 2,5 procenta za volantem telefonovalo. Nepřipoutaných řidičů tereňáku bylo třikrát a telefonujících čtyřikrát více.
Studie potvrzuje, že řidiči vozů původně určených do terénu, ale dnes běžně jezdících po městech a jiných silnicích, mají větší sklony k riskantní nebezpečné jízdě.
Za lamanšským průlivem odpor vůči SUVčkům narůstá. Před nedávnem dostala londýnská radnice petici vyzývající ke zvýšení poplatků za vjezd do města na více než dvojnásobek. Britská liberálně-demokratická strana pak chtěla před nedávnem auta do terénu zatížit desetinásobně větší daní, než kterou platí majitelé "malých" vozů.