- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč by mělo být v každé kartuši čerpadlo? Proč není rovnou v motoru?
Protože to bylo nejjednodušší řešení, do kterého doposud nikdo nevrtal.
No tak vypadá to hezky, ale otázka bude cena, aby se ten ušetřený čas pěkně nepodražil. Ovšem použitou kartuš stejně musím odvézt někam na recyklaci, předpokládám, že do popelnice to asi nepůjde,
To se asi budou muset přestat vyrábět takové krámy, jako mám v pracovním opelu astra J, které od výměny do výměny zbaští klidně dva až tři litry oleje, a budou se muset opět vyrábět motory, co olejem mažou a nejezdí na něj. Ale prý je to u tohoto motoru normální stav. A třeba tam dokonce nechají plnící víčko, co půjde otevřít bez speciálního klíče.
To vypadá,že máte benziňáčka 1.6 16v. Ty umí papat olej dobře. To víte,vyráběn byl v polsku.
nez se podobne technologie dostanou do produkce, tak uz doufejme zadne spalovaci motory pouzivat nebudeme, mozna tak u nakladni dopravy na LNG
Každý kdo si měni olej sám ví, že po vypuštění olej odkapáva ještě min 24 hodin a nakape i 2 dcl o čemz odborníci říkají že toto množství dokáže znehodnotit novou náplň takže dekuji vynález nechci!
A jak měníte olej? To jako odmotnujete vanu a vytřete ji dosucha a poté nalejete nový olej? Ono ani odsátí oleje není dokonalé.
Sice hezký nápad , ale jen další věc která bude z lidí tahat peníze a servisy vydělají balík rychleji.
Systém sice hezký , ale je tu několik ALE:
1-Kolik bude stát tento kontejner? Nebo bude výměna kus za kus? Potom tedy pokud nechcete s autem nějaký čas stát , musíte do servisu , kde budou mít zásobu kontajnerů.
2- Budete slepě věřit řídící jednotce v kontajneru , že je tam dost oleje a , že vlastně motor maže?
3- A dle mě to nejdůležitější , další "hnusná" věc přecpaná elektronikou , s kterou už si člověk sám nic neudělá. Takže i při dobré vůli , je to jen další drahá a hlavně zbytečná věc do auta.
Takže za mě , rozhodně ne. Ušetřený čas ( cca 30 minut ,dvakrát za rok , když si to vyměním sám doma) je příliš draze vykoupen penězi.
výměna oleje je pro mně cca 1/2 hod. práce doma na dvoře, starý olej odvezu na sběrný dvůr používám odsávačku oleje, jednou jsem po odsátí zkusil otevřít výpušťák
a z motoru nešla už ani kapka oleje tal myslím, že je to OK, jednou v servisu OPEL
mně stála výměna 4500,- a od té doby s olejem do servisu nejezdím.
Zajímalo by mě, jak se tenhle systém vypořádá se spotřebou oleje, která je některým motorům vlastní. Aby nedocházelo k výměně oleje z důvodu, že ho tam prostě není dost. A to může nastat v závislosti na "rezervě" ve velikosti náplně docela brzo. Nápad je to na jednu stranu hezký, laická veřejnost na chvíli zajásá, ale realizace bude z mnoha důvodů spíš problematická. Výhodné to určitě bude. Jediná otázka pak je, pro koho.
Je mi úplně jedno, jestli roční výměna oleje trvá 10 nebo 1000 sekund. Fakt. V mém servisu při ní navíc auto zvednou (ne, nepoužívají odsávačku) a zkontrolují všechny prvky podvozku. Takže za mě: děkuji, ale ne.