- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem asi 5 let koketoval s koupí e-mobilu a čekal buď na dotaci nebo nějaký průlom v ceně a užitkovosti.
Nic takového nenastalo. Letos jsem si koupil auto na benzín a víceméně přestávám tohle nekonečné divadlo o pseudo-ekologii sledovat.
To je chyba, protože se to zrovna začíná hýbat (2020-2025).
Mně se to auto celkem líbí a za 500 tis. bych jeho koupi i zvážil, za tu cenu by se to časem vyrovnalo spalováku za 300 tisíc.
Nabijel bych doma, jističe na to mám dostatečné. Nicméně 500 tisíc je cena hodně vzdálená realitě, když v základu stojí skoro 800 tisíc s nejnižím dojezdem.
Proto nevím, jakou revoluci má tohle auto přinést, když stojí stejně, jako elektromobily ostatních značek.
Fotka č. 7... Kopyto zaparkovalo...
nebo je Golf tak velký, že mu nestačí běžné parkovací stání ?
Takémuto "zaparkovaniu" sa prilepuje cedulka s nápisom "Parkujem ako k...t!" Majú aj svoju webovú stránku.
To bude průšvih, až elektrobublina praskne.
Říká se, až se elektrobublina vybije
VW udělal dva velké úspěchy. Poprvé, kdy auta se spalovacím motorem byla tak drahá, že Němci na ně neměli (podobně jako dnes na elektromobily). Nicméně vyrobil VW Brouk, který byl tak levný a současně moderní, že si jej mohla koupit masa obyvatel a motorizovat poválečné Německo. Druhý maštryjk byl v 70.letech, kdy země združené v organizaci OAPEC (předchůdce OPEC) uvalily na Německo ropné embargo a cena benzinu se 4x zvýšila za litr. Tehdá nabídl znova malý, levný kompaktní vůz s malou spotřebou, který se stal hitem VW Golf I. Jenže ted na to jde nějak obráceně, místo levného a dostupného vozu nabízí 2x tak dražší vůz s horšími jízdními parametry než předtím u běžně vyráběných vozu. Já v tom moc logiky ve třetím případě nevidím.
Důležitou informací je, že polovina Němců bydlí v rodinných domcích, kde mohou přes noc nabíjet. Kolik procent je to u nás? Jak se bude nabíjet na sídlištích? Až bude uspokojivá odpověď na druhou z otázek, dostane akuauto šanci...
U nás taky zhruba polovina.
Na sídliště patří MHD a v budoucnu autonomní taxi.
Nové auta jsou dnes nepoužitelné, ať, už mutace hybrid nebo TSI motory a elektromobily jsou zatím v plenkách. Takže, zatím budu pečovat o své dvě starší atmosféry 2.0 a 1.4. Počkám, až bude baterie o velikosti 2 beden na rohlíky, dojezd 600 km s klimatizací i topením, výkonem 250 kW (to asi problém nebude viz. Tesla) a nabíjením maximálně 20 minut. Pak jsou spalovací motory mrtvá záležitost.
Stačí snížit cenu na 120% spalováku, dojezd 400km a je hotovo
Spalováka si můžu kupovat ojetiny doaleluja a zdaleka se nedostanu i s palivem a servisem na cenu téhle baterky