Volvo 3CC: jde to i bez benzinu

  17:52aktualizováno  17:52
Pokaždé, když švédská automobilka přijde se studií, je publikum doslova elektrizováno. Koncepty Volva vypadají nejen dostatečně tajemně a uhrančivě, ony také přetékají množstvím technických lahůdek hodných lodí mimozemšťanů.

Nejnovější nesériové Volvo se představilo na závodu ekologických aut Michelin Bibendum Challenge v Šanghaji.

Studie 3CC není "elektrizující" jen na pohled, má totiž s elektřinou společného víc než by se dalo čekat.

Oproti nejmenšímu Volvu S40 má aerodynamický koeficient Cx menší o 30%. Srovnání s S40 je namístě, rozměry 3 899 x  1624 x 1321 mm (délka x šířka x výška) se mu ze všech obrů od volva nevíce přibližuje. I když je stále o hodně menší.

3CC také nemá být dálničním korábem, majícím svádět souboje se soby ve švédských lesích. Šanghajský koncept je především autem do města.

Ani trojka v názvu není jen pro parádu, značí počet dospěláků, které auto odveze. Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvě a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla, která přímo vybízejí k nasednutí, nechybí ani nastavitelné pedály.

Maximální důraz na ergonomii není třeba zdůrazňovat, "hračičkové" od Volva ale přeci jen vymysleli něco "extra". Jednotlivých ovladačů a spínačů není třeba se dotýkat, stačí přiblížit prst na půl centimetru.

Bez elektřiny to nejde...
To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly obutými do pneumatik 215/45 ZR18. Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor. Energii bere z lithium-iontových článků schovaných v podlaze. Žádný spalovací motor, jen čistá elektřina pohání 3CC. Elektrovolvo jí bere buď rekuperací při brzdění (asi 20%), nebo ze zásuvky při dobíjení. Stejná technologie, která dává ožít mobilu co máme v kapse, ovšem nedělá z Volva 3CC šneka. Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund. S akumulátory v plné síle auto ujede 300 kilometrů.

Volvo 3CC je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Šanghajský koncept je především autem do města.

Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed, posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvoje a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla.

To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly (pneumatiky 215/45 ZR18). Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor.

Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund.

Auto je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Najdete na iDNES.cz