Volvo 3CC: jde to i bez benzinu

  17:52aktualizováno  17:52
Pokaždé, když švédská automobilka přijde se studií, je publikum doslova elektrizováno. Koncepty Volva vypadají nejen dostatečně tajemně a uhrančivě, ony také přetékají množstvím technických lahůdek hodných lodí mimozemšťanů.

Nejnovější nesériové Volvo se představilo na závodu ekologických aut Michelin Bibendum Challenge v Šanghaji.

Studie 3CC není "elektrizující" jen na pohled, má totiž s elektřinou společného víc než by se dalo čekat.

Oproti nejmenšímu Volvu S40 má aerodynamický koeficient Cx menší o 30%. Srovnání s S40 je namístě, rozměry 3 899 x  1624 x 1321 mm (délka x šířka x výška) se mu ze všech obrů od volva nevíce přibližuje. I když je stále o hodně menší.

3CC také nemá být dálničním korábem, majícím svádět souboje se soby ve švédských lesích. Šanghajský koncept je především autem do města.

Ani trojka v názvu není jen pro parádu, značí počet dospěláků, které auto odveze. Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvě a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla, která přímo vybízejí k nasednutí, nechybí ani nastavitelné pedály.

Maximální důraz na ergonomii není třeba zdůrazňovat, "hračičkové" od Volva ale přeci jen vymysleli něco "extra". Jednotlivých ovladačů a spínačů není třeba se dotýkat, stačí přiblížit prst na půl centimetru.

Bez elektřiny to nejde...
To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly obutými do pneumatik 215/45 ZR18. Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor. Energii bere z lithium-iontových článků schovaných v podlaze. Žádný spalovací motor, jen čistá elektřina pohání 3CC. Elektrovolvo jí bere buď rekuperací při brzdění (asi 20%), nebo ze zásuvky při dobíjení. Stejná technologie, která dává ožít mobilu co máme v kapse, ovšem nedělá z Volva 3CC šneka. Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund. S akumulátory v plné síle auto ujede 300 kilometrů.

Volvo 3CC je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Šanghajský koncept je především autem do města.

Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed, posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvoje a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla.

To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly (pneumatiky 215/45 ZR18). Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor.

Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund.

Auto je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz