- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Smutné je, že to nemá s komfortem či svobodou vůbec nic společného. Znamenalo by to, že by se člověk stal už úplným otrokem korporací a bez nich by se už ani nikde nedostal.
Pak by už opravdu jen chyběl systém občanských kreditů (rici třeba v Německu: náš sultán je kreten - 100 kreditů a měsíc nikam nejedete).
Mně je celkem jedno, kdo mi prodá příští auto. Nijak netrvám na tom, aby v nabídce byl i VW
Šéf koncernu Matthias Müller při prezentaci doslova prohlásil, že je cílem automobilky dostat z ulic měst přebytečná auta. „Jedno po druhém, chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil Müller.
Tomu říkám podřeavat si pod sebou větev. Být akcionářem VW, asi bych začal prodávat akcie.
Všechny tyto sdílené věci budou podle troskotat na tom, že lidé se k cizímu majetku chovají jinak než ke svému, pokud je nikdo nekontroluje. Takže tato autonomní auta budou špinavá jako prasata, smrdět od kouře atd.
Dobré fantasmagorie - něco podobného se v literatuře označuje jako sci-fi.
Domnívám se, že sdílená auta narazí na neochotu lidí zapojit se do služby. Automobilky si sdílením podřezávají vlastní větev, neboť by jim teoreticky jedno vyrobené sdílené auto mohlo sebrat X platících zákazníků pro klasický vůz. Z toho vyplývá, že cena služeb sdílení bude muset být nastavena vysoko, ale zase tak, aby byla akceptovatelná pro zákazníky. A k tomu dle mého názoru jen tak nedojde. V Praze existuje nyní carsharing v podstatě za hubičku, ale jak moc je využíván? Marginálně...
Protože mistni naturel - lide po sobe nechaji nepořádek, nedodrzuji domluvena pravidla, nekdy z vozu něco vezmou (lekarnicka, tazne lano, atd.). V Nemecku je kultura jina, proto tam carsharing funguje lepe. Navíc CR je země chataru, o víkendech by byl o vozy vetsi zajem.
Dřív nebo později to nastat muselo - redukce aut na silnici. S tím rozhodně souhlasím. Jaká ale opravdu bude alternativa, to ukáže teprv čas a ochota lidí myslet i na něco důležitějšího, než je vlastní pohodlí...
Ani ne. Tohle je spíš o autonomii, bez ohledu na způsob pohonu.
Volant a šaltrpáka budou aspoň za příplatek? Já teda nevím, ale dost důležitou věcí na řízení auta pro mě je to, že mě to baví. A myslím, že to tak asi nebudu mít sám. Představa, že si sednu do auta, kde není žádný ovládací prvek a ono to samo někam jede je teda strašná.
Podle mě bude volant a dva pedály v autě ještě hodně dlouho, byť třeba s možností jejich zasunutí a schování.