- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když nad tím uvažuju, tak elektromobily by byly celkem pěkná věc, ale je tu spousta velkých limitů, které z elektromobilů nedělají plnohodnotného nástupce aut s klasickým spalovacím motorem (co se do variability použití týče). Pokud bych měl uvažovat o elektromobilu na delší služební cesty v řádech stovek kilometrů a s plným konfortem - tj. zapnuté topení, nebo klimatizace, spuštěná navigace, audio, atd, průměrná rychlost na trasu alespoň 110km/h tak v současné nabídce můžu najít snad jen 2 auta, která by jakž takž tato kritéria splnila, přičemž jejich cena je astronomická. Navíc dobití takového auta bez použití speciální rychlonabíjecí stanice trvá 4 a víc hodin a tím to celé padá.. Nedokážu si představit, že jedu na služebku na hranici dojezdu a po cestě bude nečekaná objížďka, nebo silný protivítr atd. a já kvůli tomu o pár km nedojedu a budu muset někdě zdlouhavě dobíjet.. Čili, na delší cesty bych si dokázal představit hybridní pohon, ale zatím ne čistý elektromobil.
Potenciál využítí elektromobilu vidím hlavně na kratší vzdálenosti jako je dojíždění do práce, kde je vzdálenost v řádech desítek km, nebo na ježdění po městě. Pak je ale další věcí, že při masivním zavedení elektromobilů, se dramaticky zvedne spotřeba elektrické energie pro nabíjení těchto aut. A nemyslím si, že se to podaří vykrýt z obnovitelných zdrojů... No pánové plánovači, snad to máte vymyšlené... A nebo ne ?
Takže zastaralou technoligii k nám a pak to bude ke zdůvodnění, proč máme mít nízké mzdy? O důvod více, aby se rychle zvyšovala cena české práce, aby si takové nápady nechali zajít.
Připravme si peněženky. Nechci vidět ty účty za eletřinu. Už nyní cena roste, protože elektřiny je nedostatek a to žene její cenu na burze nahoru.
vyšší ceny vyvolají zájem investorů, investice zvednou její produkci a to povede k nižší ceně a tak pořád dokola.....
Šokuje mě, co politici říkají – předstírají, že jsou elektrická auta tou správnou cestou, ale už netuší, o čem vlastně mluví. Všichni sice míří tímto směrem, nicméně ignorují vývoj palivových článků, spalovacích motorů či syntetických paliv – tohle by mohla být budoucnost, pokud chcete vědět můj názor. Jak jsme ale řekl, slepí politici nám tvrdí, že (elektromobily) jsou cestou kupředu, a všichni je následují. Walter Röhrl, test pilot firmy Porsche...
politici (v Evropě) nikomu elektriku nenutí, klidně mohou jít třeba cestou palivových článků, pokud bude schůdnější, což momentálně není.....
Jak ovlivní montážní závody? Mluvčí HMC správně uvedl že tak z cca 10%. Ovlivní maximálně fabriku kde vyrábí motory a převodovky. Montáž vozu se moc nezmění. Zase bude potřeba někde vyrábět elektropohony a akku zdroje. Takže je to jen o tom jak šikovně vše budou řídit manažeři.
Njdřív vnucovali diesely, teď zase pro změnu elektromobily. No ale my ČR můžeme zůstat ledově klidní, u nás se valstně nic nezmění. Budou pořád spalováky a bude jich dost.
Budoucnost vidím ve vodíkových článcích. EV je slepá cesta popř. možná tak do města na rozvoz zboží.
Nic není méně efektivní než vodíkové články. Pokud vložím stejnou energii do výroby vodíku a do baterie, tak na baterky ujedu 2,5x větší vzdálenost!!!
Mě by zajímalo, proč ti samí lidé, kteří pořád dokola nakazují automobilkám vyrábět taková a taková auta s takovými a takovými emisemi, takovými a takovými filtry, bezpečnostními systémy, apod.....
.... proč ti samí lidé (když tedy evidentně mají ty páky, protože výrobci podle nich hopsají) nenakáží automobilkám, že bateriový modul musí být lehce vyměnitelný a pro všechny značky kompatibilní. V případě nutnosti, kdy by nebyl čas na zdlouhavé nabíjení, by se takový bateriový modul z auta vysunul a vyměnil za stejný, nabitý. Tyto operace by se třeba mohly provádět i na stávajících lokalitách, dosud známých jako čerpací stanice. Fungovaly by zároveň jako dobíjecí stanice pro tyto (všechny stejné) moduly, aby byly připraveny na výměnu. Navíc by si majitel vozu klidně mohl pořídit druhý modul, který by si třeba přes noc nabil doma pro ranní studený zimní start. Vím, že to teď může znít jako utopie, ale zase taková utopie to není. Rozhodně to je menší utopie než hromadné noční nabíjení desítek aut v jedné ulici ze zásuvek.
1) Každý EV má baterku jinak dimenzovanou, jiný prostor na ni apod. Nechcete snad nařizovat všem automobilkám, že musí vyrábět jen baterii s jednou konkrétně danou kapacitou a rozměrem, že ne? Jiné parametry baterie bude potřebovat prdítko typu Citigo, jinou zase Tesla. To je snad jasné.
2) Baterie je ta nejdražší komponenta v celém EV, a vy byste potřeboval minimálně dvojnásobné množství baterií než je EV, abyste dokázal zajistit nějakou rozumnou dostupnost při výměně.
3) EU nedokázala sjednotit ani nabíječky u mobilů.
A to měly škodovácké odbory strach, že se u nás nebude vyrábět Superb. Přece se Němci nebudou špinit se spalovacím motorem.
Jen do Kvasin natahejte ještě více exotických agenturních pracovníků, už takhle tam situace nemá daleko k no-go zóně.
Ono se spíš z Kvasin něco přesune pryč a koncern zavře odborům ústa Passatem.