Vodíkový, elektrický nebo hybridní: nový mercedes nabídne všechny varianty

  13:40aktualizováno  13:40
Automobilka Mercedes-Benz přiveze na detroitský autosalon ekologický modulární koncept, který je prakticky připraven do sériové výroby. Tři varianty nabídnou ve stejné karoserii různé pohony. Koncept BlueZERO bude jezdit buď na vodík, elektřinu z baterií, nebo jej bude pohánět hybridní ústrojí, kde motor funguje jako generátor.

Mercedes-Benz BlueZERO concept | foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit

Lednový detroitský autosalon přinese další vlnu ekologických vozidel. Mercedes-Benz si připravil sériové produkci blízký koncept BlueZERO. Automobil, který je pravděpodobně předobrazem budoucího modelu třídy B, stojí na sendvičové modulární platformě. Ta umožňuje snadnou montáž různých druhů pohonu. Koncept nabídne hned tři.

Model BlueZERO E-CELL je prostým elektromobilem. Jeho baterie mají kapacitu 35kWh a umožní automobilu na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Nabíjení z běžné zásuvky trvá čtyři hodiny, automobil lze ale připojit i k výkonnějšímu zdroji energie. Konstrukční zajímavostí je fakt, že Li-Ion baterie jsou chlazené kapalinou.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Varianta BlueZERO E-CELL PLUS si bude svůj zdroj energie vozit sebou. Krom výše zmíněných baterií (tentokrát ale s čistě elektrickým dosahem 100 kilometrů) zabudovali inženýři pod podlahu vozu i litrový tříválec ze Smartu Fortwo. Motor dává výkon 50 kW při 3 500 otáčkách za minutu a 17,5 kWh baterie dobíjí přes stejně výkonný alternátor. Na jedno natankování je vůz schopen ujet 600 kilometrů, jak velkou nádrž ale koncept má, automobilka neprozradila.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Poslední verze BlueZERO F-CELL získává elektrickou energii z palivových článků a na jedno natankování vodíkové nádrže je schopen ujet 400 kilometrů. Právě tento způsob pohonu by se přitom měl podle vyjádření zástupců automobilky dostat do sériové podoby již letos. Elektromobil s bateriemi pak prý Mercedes uvede na trh o rok později. V obou případech ale půjde o relativně malosériovou produkci. Mercedes-Benz přitom prý nechce od roku 2015 vyrábět automobily spalující fosilní paliva. 

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Ve všech třech případech pohání přední kola elektromotor s krátkodobým špičkovým výkonem 100 kW a běžným výkonem 70 kW. Točivý moment je 320 Nm. S tímto motorem akcelerují všechny tři koncepty na stovku pod 11 sekund a mají maximální rychlost elektronicky omezenu na 150 km.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Volkswagen ruší v Německu pracovní místa kvůli elektromobilitě

Ilustrační foto

Automobilka Volkswagen bude kvůli rostoucí poptávce po elektromobilech rušit ve svých německých...

VW a Ford vytvoří alianci, společnou dodávku představí v roce 2022

Ford může nabídnout Volkswagenu velké zkušenosti s vývojem dodávek. Model...

Německá automobilka Volkswagen se dohodla s americkým konkurentem Ford Motor na vytvoření globální...

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz