Už je to tady! Auta z Kolína

  17:08aktualizováno  17:08
V kolínské automobilce TPCA vrcholí přípravy na zahájení sériové výroby tří nejmenších vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën. Jak budou vypadat se dozvíme během dneška. "Počítáme, že výrobu zahájíme na konci února," říká šéf TPCA Masatake Enomoto. Premiéru si vozy odbudou v březnu na ženevském autosalonu.

Co všechno lze nyní prozradit o novém voze od Toyoty?
Bude to malé auto, menší než Toyota Yaris. Nový vůz musí být dostupnější než to, co nabízíme dnes. Zároveň musí být bez kompromisů v oblasti kvality a bezpečnosti. Nebude to žádná hračka.

Komu je takový vůz určen?
Už dříve bylo řečeno, že hlavními zákazníky budou mladší lidé, kteří žijí ve městě a mají dost peněz... Náš vůz může pokrýt spoustu generací. Cílovou skupinou budou hlavně mimo jiné ženy a rodiny, pro které to může být druhé, případně třetí auto. Mým úkolem je však vůz především postavit, nikoli prodat. 

Auto už máte hotové?
Z hlediska vývoje ano. Jsme v procesu finálního testování strojů a pilujeme poslední detaily. Auto musí být připraveno pro výrobu v únoru.

Čtěte také

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

Toyota se dnes profiluje jako značka, která umí dělat úsporná a čistá auta. Platí to i o aygu, respektive o Peugeotu 107 a Citroënu C1?
Ve srovnání s yarisem bude spotřeba o něco nižší. Do roku 2008 musíme v Evropě snížit emise našich aut tak, aby v průměru produkovaly pod 140 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Bez malých aut by to bylo těžké. Sotva bychom mohli dál vyrábět lexusy nebo Land Cruisery.

Věříte, že lidé budou slyšet na nižší spotřebu a omezí svůj luxus?
Nevím, jak v USA, naše auto je určeno pro Evropu. Jsem si však jist, že spotřeba bude hrát při koupi auta stále větší roli. 

Říkáte, že auta jako Aygo konkurence nemá. Proč ostatní otálejí?
Protože vyrábět takový vůz se ziskem není snadné. Zvláště když chceme udržet kvalitu a bezpečnost. 

V Německu se propouští, bude se výroba aut dál stěhovat k nám?
Záleží na tom, jak poroste zdejší trh. Pro každou automobilku je lepší být blízko zákazníka, doprava je drahá. 

Levná výroba znamená tlak na mzdy, takže už nyní musíte podnikat náborové cesty do severních Čech. Nepřipadá vám zvláštní, že musíte složitě lákat lidi, kteří nemají práci?
Myslím, že to je v Česku obecný problém. Vláda by měla více podpořit občany v tom, aby pracovali, a ne pouze pobírali sociální dávky. Přimět je k práci a placení daní. Nabírání našich zaměstnanců však běží podle plánu a příští rok u nás budou pracovat tři tisíce lidí. Zatím jsme v polovině.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz