Už je to tady! Auta z Kolína

  17:08aktualizováno  17:08
V kolínské automobilce TPCA vrcholí přípravy na zahájení sériové výroby tří nejmenších vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën. Jak budou vypadat se dozvíme během dneška. "Počítáme, že výrobu zahájíme na konci února," říká šéf TPCA Masatake Enomoto. Premiéru si vozy odbudou v březnu na ženevském autosalonu.

Co všechno lze nyní prozradit o novém voze od Toyoty?
Bude to malé auto, menší než Toyota Yaris. Nový vůz musí být dostupnější než to, co nabízíme dnes. Zároveň musí být bez kompromisů v oblasti kvality a bezpečnosti. Nebude to žádná hračka.

Komu je takový vůz určen?
Už dříve bylo řečeno, že hlavními zákazníky budou mladší lidé, kteří žijí ve městě a mají dost peněz... Náš vůz může pokrýt spoustu generací. Cílovou skupinou budou hlavně mimo jiné ženy a rodiny, pro které to může být druhé, případně třetí auto. Mým úkolem je však vůz především postavit, nikoli prodat. 

Auto už máte hotové?
Z hlediska vývoje ano. Jsme v procesu finálního testování strojů a pilujeme poslední detaily. Auto musí být připraveno pro výrobu v únoru.

Čtěte také

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

Toyota se dnes profiluje jako značka, která umí dělat úsporná a čistá auta. Platí to i o aygu, respektive o Peugeotu 107 a Citroënu C1?
Ve srovnání s yarisem bude spotřeba o něco nižší. Do roku 2008 musíme v Evropě snížit emise našich aut tak, aby v průměru produkovaly pod 140 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Bez malých aut by to bylo těžké. Sotva bychom mohli dál vyrábět lexusy nebo Land Cruisery.

Věříte, že lidé budou slyšet na nižší spotřebu a omezí svůj luxus?
Nevím, jak v USA, naše auto je určeno pro Evropu. Jsem si však jist, že spotřeba bude hrát při koupi auta stále větší roli. 

Říkáte, že auta jako Aygo konkurence nemá. Proč ostatní otálejí?
Protože vyrábět takový vůz se ziskem není snadné. Zvláště když chceme udržet kvalitu a bezpečnost. 

V Německu se propouští, bude se výroba aut dál stěhovat k nám?
Záleží na tom, jak poroste zdejší trh. Pro každou automobilku je lepší být blízko zákazníka, doprava je drahá. 

Levná výroba znamená tlak na mzdy, takže už nyní musíte podnikat náborové cesty do severních Čech. Nepřipadá vám zvláštní, že musíte složitě lákat lidi, kteří nemají práci?
Myslím, že to je v Česku obecný problém. Vláda by měla více podpořit občany v tom, aby pracovali, a ne pouze pobírali sociální dávky. Přimět je k práci a placení daní. Nabírání našich zaměstnanců však běží podle plánu a příští rok u nás budou pracovat tři tisíce lidí. Zatím jsme v polovině.

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Škoda Yeti 1,2 TSI...
Škoda Yeti 1,2 TSI...

r.v. 2010, naj. 114 618 km, benzín
208 888 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz