- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cokoli nad EURO3 uz je u osobaku zbytecne, rozdil je naprosto zanedbatelny. Ale eurourednici holt musi vykazovat cinnost
Tak určitě, experte, ty hodnoty jsou desetkrát nižší, a to je pořádný rozdíl.
EU a státní aparát nás šikanuje. Dovolí jezdit smrdící vozy s podvodným SW a s homologacemi které neodpovídají skutečnostem. Několikanásobně normy převyšující toxické složky apod.. Na druhé straně šikanuje placením Za EURO 0;1; 2 .
To sice šikanuje, ale tady nemůže jinak. V EU je sw zcela legální, auta mají změřené emise v normě a tím to hasne.
Snaha zpoplatňovat starší auta pak není ani tak šikanou jako dobře promyšleným ekonomickým nástrojem na obnovu vozového parku (a tedy zajištění odbytu celému automotivu) který si automobilky prosadili.
Kdyby se přestalo strašit s CO2 a u emisních testů se řešily jen opravdu škodlivé látky jako NOx, SOx, PM atd, nebyl by takový tlak na miniaturizaci motorů.
Jednoduše bude méně nových modelů a více faceliftů. Již to tu jednou bylo když byla nařízena nová náplň do klimatizací.
Tak to jsem zvědavej,co na to automobilky s motorama,co vyvíjeli posledních deset let,a které mají v reálném prostředí spotřebu větší,než jejich objemnější předchůdci.
Nic, jednak je ten nový cyklus stále především laboratní (to že se neměří na válcích ale na silnici na tom nic nemění), a hlavně se na ní automobilky už roky připravovali.
A co ohromným způsobem ovzduší devastující námořní lodě a dieselové lokomotivy?Spáleniny po leteckém petroleji z ohromného počtu letadel přispívají svojí měrou také! Podle jakých kriterií se schvaluje provoz těchto dopravních prostředků?
Ohromným způsobem devastující? Kdyby měla mít auta stejný pověr výkonu na tunu jako lokomotivy, tak se ani nerozjedou (pro 6 vozů + el. Vectron cca 16kW/t). Takže ve skutečnosti je to naopak - největším znečišťovatelem je silniční doprava a to díky velké energetické a prostorové náročnosti.
A schvalování lokomotiv probíhá tak, že emise se neměří lokomotivě, ale samotnému motoru.