- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi jsem vymyslel koncept "MPLC"(Multi Purpose Light Car) . Nešlo o nic jiného než o hranatý hatchback silně inspirovaný Favoritem/ Golfem Mk.1 a jinými hatchbacky z '80. Uvnitř to mělo mít jednoduché sedačky z laminátu, potažmo kovu/látky na trubkové konstrukci. Motor co nejjednodušší, chlazený vzduchem a podvozek 4x4, inspirovaný druhoválečnými terénními auty. Střecha hadrová shrnovací, jako u kachny..."MPLC" se měl vyrábět i ve verzích NS-F (non strategic - fabric) tedy v podstatě s plátěnou karosérií jako měl "hadrák" a NS-BW - non strategic - balsa wood,,tady posloužilo jako inspirace letadlo Mosquito, respektive Jak 3 a dvouplošníky z Velké války ve smyslu - co stačilo kdysi na letadla musí stačit i na auta. Idea byla relativně velké a výrobně velice levné auto se kterým se naučí jezdit každý a co jde opravit na koleně. V podstatě mělo být tak rychlé aby v něm člověk ujel lvu...Nic vic a nic míň...
V podstatě zde jde o kategorii 2CV, dóševó, tak zvaná kačena, ente, od Citroena.
Tehdy ,1970, velmi úspěšný vůz, ovšem rozměrově větší, s otvírací střechou dnes nesplní ani základní požadavky na nějako euronormu. Crashtest by s tím autem z bezešvých trubek potažených konzervovým plechem neměl ani náznak šance.
Nano je samonosná celokovová karoserie, ale zřejmě také málo odolná proti nárazu.
není se čemu divit, i dvacetiletá ojetá Corolla je lepší než toto........
Cena pro evropskou verzi (tak aby to auto splňovalo podmínky pro provoz na evropských silnicích) byla cca 5 000 EUR. To žádná hitparáda není.
Tak co chce člověk očekávat od auta, které stojí stejně jako trochu lepší bicykl...
V téhle cenové kategorii vás budou vždy válcovat ojeté vozy..
A 15 let stará Octavia 1/2. generace je pořád o světelné roky dál než tahle čtyřmístná sekačka na trávu.
V nějakém hodnocení jsem četl: Všechno na něm dělá hluk - kromě klaksonu.
Tatu motors měli taky vyrábět to bájné auto na vzduch:
https://www.tipcars.com/magazin/aktuality/auto-na-vzduch-prijede-z-indie.html
Cha chá, taky to nějak nabírá zpoždění
Nojo, tak kdo chce, aby na něj nepršelo, tak má tuktuk. A kdo sní o autu, tak sní dal o něčem výše...
Tuktuk, který jsem viděl v Myshore, měl motor JAWA 350, zřejmě v licenci.
On bude malinkatej problém v tom, že v Indii se jezdí vlevo.
za ty prachy by se jich tady prodalo pomalu stejně,jenomže po dovybavení na naše předpisy by stál zase dvěstě