Zádrhel ve výrobě Škody Kodiaq, dodavatel opět nestíhá vyrábět sedačky

  14:00aktualizováno  14:00
Škodovka představí za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu další dvě varianty svého SUV Kodiaq – Scout a SportLine, ale zatím má problém uspokojit poptávku zákazníků po základním modelu. Spousta vyrobených kodiaqů totiž zůstává na odstavném parkovišti, chybějí jim zadní sedadla.

Škoda Kodiaq | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Vysoká poptávka po vozech Kodiaq už v červnu přinesla problém, protože dodavatelská společnost Adient nestíhala dodávat dostatečné množství zadních sedadel (psali jsme zde).

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Škoda Kodiaq SportLine

Týdeník Škodovácký odborář tento týden upozornil, že se situace opakuje. Automobilka prý vyslala do dodavatelského závodu v Solnici i svoje experty na pomoc. „Při této příležitosti zjistila, že už dlouho neviděla tak amatérsky vedený odštěpný závod,“ napsali odboráři.

Upozornili také na to, že problém se sedačkami přináší zvýšené náklady ve výši milion eur.

Škoda Kodiaq

„Situací se intenzivně zabýváme, aby se dotčené vozy co nejrychleji dostaly k zákazníkům,“ řekla pro iDNES.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení Škoda Auto.

Fotogalerie

Kodiaq je pro Škodovku úspěšný model, od února do konce června už dodala na trh 37 100 vozů, ale mohlo by jich být i víc. V závodě v Kvasinách uvolnila přes léto část kapacity tím, že se výroba dalšího SUV Karoq přesune do Mladé Boleslavi, kde se jeho předchůdce Yeti nemontoval (čtěte více).

Dodací lhůty se sice podařilo zkrátit ze šesti zhruba na tři měsíce, ale stále to nestačí. Automobilka totiž naráží na problém s dodavateli, zejména Adient nestíhá dodávat zadní sedačky. Hotová auta dříve zabírala takřka všechny volné plochy v závodě Kvasiny, což odbory kritizovaly, nyní kodiaqy bez zadních sedadel stojí hlavně na odstavném parkovišti u Lysé nad Labem.

Pracovníky přitom Adient shání, kde se dá, podle aktuálních inzerátů na pracovních serverech slibuje lidem na montáži sedaček měsíční plat 25 až 30 tisíc korun.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz