Nejmenší model nově vzniklé čínské značky stavějící auta podle evropských standardů chce využít vlny módních silničních SUV, do kterých teď zákazníci přesedají. Na autosalonu v Šanghaji tak Qoros představuje svůj nápad na model pro třídu malých aut. Svalnatý koncept na velkých kolech s trochu hračkoidním vzezřením má být společným dílem obou designérských studií značky, které jsou v Mnichově a Šanghaji.
Šéfdesignérem Qorosu je Gert Volker Hildebrand. Podepsaný je už pod novodobým Mini a za sebou má také VW Golf III nebo první generaci Seatu Leon.
Qoros 2 SUV PHEV Concept, jak se auto plným jménem nazývá, je 4181 mm dlouhé a 1553 vysoké, rozvor je 2,6 metru. Oproti střídmému tvarování aktuálních sériových modelů je exteriér konceptu odvážný. Interiér využívající přírodní materiály (mimo jiné bambus) se má nést v duchu minimalismu, hlavní roli na přístrojovce hraje rozhraní Qoros Multi Media Hub, které dostávají i sériové qorosy.
O technice toho šanghajská značka vlastněná čínskou automobilkou Chery a financovaná z Izraele moc neprozradila. Označení konceptu prozrazuje, že pohon bude spojovat síly spalovacího motoru a elektromotoru. Každé ze zadních kol má pohánět jeden elektromotor živený bateriemi, které je možné dobíjet ze zásuvky, přední kola pak roztáčí benziňák. Specialitou konceptu, se kterou automobilky v sériové produkci zatím koketují, je možnost bezdrátového dobíjení akumulátorů.
Qoros má v sériové nabídce nyní klasicky střižený sedan a z něj vycházející hatchback velikosti VW Golf. Na letošním ženevském autosalonu přidal oplastovanou a přizvednutou verzi hatchbacku, kterou označuje jako City-SUV.