Nástup elektrifikace pošle do šrotu nejen spalovací motory, ale i klasické převodovky. | foto: Škoda Auto

Šaltpáky dávají zpátečku. Řadící řidič je pohromou pro konstruktéry

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Manuálním převodovkám jde „po krku“ nastupující elektromobilita a stále více povinných asistenčních systémů. A supersporty jedou možná překvapivě v čele. Nadšenci, pro které výrobci sportovních aut stavějí své vozy, se paradoxně stali rušivým prvkem, jehož podíl na ovládání vozu je třeba potlačit.

Je to smutné, ale je to tak. Element mezi sedadlem a volantem se stal pro konstruktéry problémem. Chová se nepředvídatelně a ve své většině za nulami a jedničkami propastně zaostává. Je tedy potřeba jeho kazisvětskou činnost co nejvíce omezit.

Technici během let vypiplali automaty do té míry, že začaly řadit mnohem rychleji, než to dovede běžný smrtelník, a mnohdy dokázaly také jezdit úsporněji.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se