- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem jenom prostý pobíječ much. Může mi prosím někdo vysvětlit
"A znovu pečlivě přeměřte také dezén. S jeho snižující se hloubkou se úměrně prodlužuje brzdná dráha. A to na mokrém i suchém povrchu."
To jako fakt na suchu nižší dezén prodlužuje brzdnou dráhu? Čím by to mělo být?
Bože, to je zase blábol. Pokud je na silnici půl centimetru vody, zpravidla už prší tak intenzivně, že řidič musí zpomalit kvůli snížené viditelnosti. Loni v Bosně jsem zažil takovou průtrž mračen, že na nové dálnici bylo 40 maximum. Rychleji nejel nikdo a kupodivu se nenašel ani žádný exot, který by musel předjíždět.
Druhá věc jsou ta procenta styčné plochy. Kde na tom nesmyslu autor byl? To jako čím víc je ojetá guma a čím jede auto rychleji, tím víc ho někdo nadnáší? A slyšel autor o tom, že při brzdění setrvačná síla působí zvýšení tlaku na nápravy, zvlášť na přední, a že se tím ta styčná plocha naopak zvyšuje?
Jo a to o té vaně, to je skutečná perla. To musel vymyslet někdo z cenzorů. :-)
...asi tu pobúrim mnohých, ale ja po dialnici na svojej Impreze jazdím stále rovnako...za sucha aj za mokra...
90 za deště na dálnici nemůže nikoho pobúrit....
To vím už dávno, že za slabného deště je vhodné zmírnit na dálnici aspoň na 120.
Za silnějšího raději na 100 a při ještě silnějším dešti je bezpečná maximálně tak 80ka. - Můj švagr například toho najezdí hodně a když prší (tak nějak normálně, žádný chrsták) tak prý VŽDY zmírňuje na 80ku. Je to jeho osvědčené pravidlo. Jet rychleji je prý vždy velké riziko.
Ovšem při menší průtrži mračen může být i 50 km/h příliš mnoho, a je jedno, zda na dálnici či nedálnici! - Tak bacha, lidi zlatý, život máme jen jeden...
Já také dost najezdím. A za deště je samozřejmě důležité přizpůsobit jízdu. Ale zpomalovat při dešti na dálnici na 80 km/h je blbost. Bohužel takových řidičů je poměrně dost a pak jsou schopni dálnici blokovat při rychlosti 70 km/h.
pneumatika odvede 35 litru vody za sekundu ? nekdo to asi popletl
pri 120 km/h se kolo otoci cca 50 krat za sekundu (obvod pneu je cca 65 cm )
tech 35 l je teoreticky asi mozne ......
Na Cesko se vali dest - POZOR NA POVODNE
Kolik tahle PR vyrobc epneu stoji?
Pohadka o zimnich nezabrala koukam.
Vždy se najde nějaký machr, který potvrzení známých skutečností rád a dokonce ochotně zaplatí životem... ... tak jen do toho!
Je důležité udělat osvětu. Minulý článek o velkém nebezpečí při dojíždění zimních pneu nezabral. Tak musíme všem vnutit, že pneu, která má vzorek pod 5 mm je na mokru nepoužitelná.
článek spíše naznačuje, že když prší, tak je potřeba "odlehčit" nohu na plynu a to tím více, čím více prší (a je tedy více vody na silnici) a čím více se blíží hloubka vzorku k hraničním 1,6 mm.
A já bych ještě přidal, že je dobré si uvědomit, že jenom fakt, že silnice je mokrá, může být příčinou toho, že auto drží na silnici jen cca poloviční třecí síly oproti těm na suchu....
Já vidím problém spíše v tom, že gumy často neodvadi desítky litrů vody, ale řídí. To způsobuje více problémů na silnicích.
Pane Spálený, řídí řidič a ne pneumatiky. Ty zajišťují kontakt s vozovkou a aby tam ten kontakt vůbec mohl být, tak je nejprve nutné z toho prostoru dostat tu vodu pryč.
Samozřejmě, čím novější pneumatika tím lepší, o tom není pochyb, ale je třeba se zamyslet i nad ekonomikou provozu a stylem jízdy. Za chvilku by člověk musel gumu měnit už při 6mm.
Tak jistě - když víte, že už pneu nejsou nejnovější, tak rozumný člověk za deště jede pomaleji než s pneu úplně novými ... ...no a nerozumní holt bourají.