Opel Monza prezentuje sám šéf značky Karl-Thomas Neumann | foto: Opel

Opel představí parádní kupé Monza, ale vyrábět ho nebude

  • 5
Monza už se v historii Opelu objevila v sedmdesátých a osmdesátých letech. Na autosalon do Frankfurtu se chystá koncept stejného jména a podobného charakteru. Ovšem je to pouze studie a s výrobou se nepočítá.

Opel si rozhodně nemůže vyskakovat. Ztrátová značka koncernu GM neustále prodělává a úporná snaha o zvrat přichází vniveč. V takové době rozhodně není čas na hračku v podobě kupé, které se sice líbí všem, ale koupí si ho málokdo. Zvlášť v Evropě, kde zákazníci uvažují stále racionálněji. Sporťák by se jim líbil, ale nakonec stejně odjedou v rodinném MPV.

A tak má nový Opel Monza budoucnost jistou jen v depozitáři značky. Automobilka na něm chce ukázat nové stylistické prvky a technologie. A možná i připomenout, že kdysi stavěla parádní kupátka.

Opel Monza

Techniku pro pokračovatele jména Monza má. Pohon zadních kol by zajistil technický základ z koncernově spřízněných cadillaců. Vyšlápnout by si pak mohla na Audi A5 nebo BMW 4.

Konec snění. Opel Monza je klasický prototyp. Bude hvězdou stánku značky na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá 10. září. "Tento automobil je studií, která bude mít dlouhodobý vliv na budoucí generace modelů Opel," říká šéf značky Karl-Thomas Neumann. Podrobnosti firma zatím tají. Jen slibuje skvělou aerodynamiku a "průkopnický pohonný systém", tipujeme hybridní ústrojí z Opelu Ampera.

Opel Monza

Kupé s fastbackovou karoserií vyráběl Opel v letech 1977 až 1986. Nástupcem byla slavná calibra. Čtyřmístný 4,7 metru dlouhý vůz poháněly motory o objemech 2,5, nebo 3 litry. Za deset let výroby vzniklo 46 tisíc exemplářů Monza.

Opel Monza

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit