Insignia je na trhu už téměř pět let, takže country verze přichází v poslední třetině životního cyklu modelu.
Opel šel na úpravu modelu Insignia stejně jako Volkswagen u Passatu Alltrack. V nabídce budou tři předem definované modely Country Tourer s trojicí agregátů a pohonem všech kol. Passat je na tom úplně stejně a dokonce i výběr motorů je shodný: dva diesely a jeden benzínový.
Insignia Country Tourer se představí v premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Od té chvíle bude terénní varianta v prodeji a výrobce zveřejní i ceny. Fotografie novinky a základní technické specifikace však Opel představil už s předstihem.
Upravená Insignia bude v prodeji jen ve verzi s pohonem všech kol systému Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Výkon bude možné rozdělovat podle potřeby mezi přední a zadní nápravu v plném rozsahu. Na asfaltu s dobrou trakcí bude poháněna primárně přední náprava jako u běžné Insignie. V nabídce bude i adaptivní podvozek FlexRide. Pro jízdu v terénu bude mít Country Tourer podvozek zvýšený o dva centimetry.
Další úpravy jsou už spíš jen estetického rázu. Auto si ponese plastové lemy prahů a blatníků a také lemy předního a zadního nárazníku. I potud tedy stejný postup jako u konkurence, což platí i o částečném zakrytování podvozku. Celkově působí upravená Insignia robustním dojmem, což jistě bude cílová skupina zákazníků s povděkem kvitovat.
U Country Toureru bude na výběr ze tří motorů. Benzínový dvoulitrový přeplňovaný motor SIDI poskytuje nadprůměrných 184 kW a točivý moment 400 Nm. Základní diesel nabídne 120 kW a 350 Nm točivého momentu, silnější diesel biturbo pak 143 kW a 400 Nm.
Silnější diesel bude v prodeji jen se šestistupňovou automatickou převodovkou. U benzínového motoru a slabšího dieselu budou mít zákazníci na výběr mezi stejným šestistupňovým automatem za příplatek a základní manuální šestistupňovou převodovkou.