Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Opel Ascona: lepší mezi staršími auty

  15:56
6. 1. 1999 - Opel Ascona je jednou z možných voleb vyznavačů německé klasiky, jejichž úvahy o koupi staršího auta omezují relativně nevelké peníze. Vždyť i vůz posledního ročníku 1988, ve kterém Asconu ve výrobě střídal model Vectra (končící typ už dostával také motory svého nástupce), lze v solidním stavu běžně koupit za částky do osmdesáti tisíc korun.
Auta s perspektivou ještě několikaletého používání z časů kolem poloviny osmdesátých let stojí zhruba padesát tisícovek a ceny vozidel ze začátku osmdesátých roků klesají až ke třicetitisícové mezi, ať už to jsou rozšířenější benzinové či méně zastoupené dieselové verze. Ascony ze sedmdesátých let nejsou na zdejším trhu ojetin příliš obvyklé, ale když už se objeví a jsou ve stavu, který ještě může budit zájem, žádají za ně majitelé patnáct až dvacet tisíc korun. V těchto případech je zvláštní opatrnost na místě - udržení vysloužilce v provozu se může při cenách německých náhradních dílů řádně prodražit. Taková auta ale zpravidla kupují lidé, kteří se v dění kolem ojetin alespoň orientují. Ti vědí, že různí překupníci celé Ascony vhodné k využití na náhradní díly dovážejí z Německa v cenách, které se nijak neliší od cen za vozy bez dokladů.
Ze starších ojetin patří Opel Ascona k tomu kvalitnějšímu, co trh nabízí. Potvrzuje to i německý TÜV, v jehož statistikách nyní deseti- i dvanáctiletých vozů je právě zmíněný výrobek v celkovém hodnocení lepší než průměr srovnatelných osobních automobilů. Letitější vozidla už německá technická kontrola nevykazuje.
Zájemci o starou Asconu by měli vzít v úvahu fakt, že model ve výrobě končil právě v době, kdy významné automobilky včetně firmy Opel začínaly značně přidávat na kvalitě antikorozní ochrany karoserií. Asconu to úsilí už nestihlo, dokonce je - pokud se týká rezivění nosných dílů karoserie - horší než průměrná desetiletá a starší konkurence. Nadprůměrné množství závad vůz vykazuje v účinnosti provozních i parkovacích brzd. Při koupi Ascony také pozor na brzdové vedení, které bývá orezlé či jinak narušené. K bolestem dále patří úniky oleje z motoru i převodovky, v jinak solidním řízení je slabým místem převodka. Naopak zavěšení kol hodnotí technici TÜV jako nadmíru solidní. Bezproblémové a kvalitní obvykle bývají brzdové hadičky, destičky, kotouče i bubny. Předností jsou trvanlivé motory a převodovky.
Opel Ascona jezdí s benzinovými i dieselovými motory od 1,3 do dvou litrů, z nichž jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují benzinové verze 1,8 a 2,0i. Pozor naopak při zájmu o diesel, který velmi pravděpodobně už bude mít v letitých autech to nejlepší za sebou a který právě v pokročilém stáří dokáže působit víc starostí než benzinový agregát.

Opel Ascona vykazuje nadprůměrnou korozi nosných dílů karoserie, problémy bývají v účinnosti provozních i parkovacích brzd. K bolestem patří také úniky oleje z motoru a převodovky.

Autor:
Témata: Opel, Poradna: Bolest
  • Nejčtenější

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

Automobilová aféra na obzoru. Bezpečné interiéry vozů hrozí rakovinou

16. května 2024

Premium Pohodlný, elegantní, odolný. A bezpečný za každé situace. Takové jsou standardní požadavky na...

Stellantis se paktuje s Číňany. Budou v Evropě vyrábět a prodávat elektroauta

15. května 2024

Mezinárodní automobilová skupina Stellantis vytvořila s čínským výrobcem elektromobilů Leapmotor...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...