Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i28n91d90r57i58c25h 42K53u39c43h19a88r 1907874787399

Moc nerozumí v čem konrétně je problém 15ti letého auta. Já na tom nic špatného nevidím, považuji to za ekologičtější a ekonomičtější než kupovat co 5 let nové

+63/−1
doporučit
4.2.2019 10:00

J70a20k36u27b 79S32t19a29š36e93k 4767679913874

A čemu to jako přesně vadí? Pokud to projde technickou a emise to má v pořádku, tak nějak nevidím důvod, proč nad tím naříkat.

Stejně tak by se mohlo zařít s tím, že žijeme v bytech/domech o průměrném stáří třeba 50 let a že je to taky problém. Zakázat staré domy! Od teď bydlet jen v nových podle norem!

+56/−2
doporučit
4.2.2019 10:24

M17i68r65o35s90l65a59v 61H35a40n34z95l84í64č21e68k 5391314393491

Proč vrakoviště? To jako 15 let staré auto má být na odpis? Tohle je ta ekologie? I kdyby to mělo 30 let, ale bylo to funkční a nezrezlé tak to přece není vrak, nevidím v tom problém. Kolik % populace si může dovolit vysolit co 5 let 400-500 000 a proč by to vůbec normální člověk měl dělat, když starší je ještě OK a slouží. Navíc pokud tu jezdí vraky, jak to že mají TK?

+41/−1
doporučit
4.2.2019 11:58

J61a28n 44D50r75á18b64e72k 6768357158230

Co titulek: "Češi myslí ekologicky, každých 10 let si nekupují auto"? :-)

+36/−2
doporučit
4.2.2019 10:53

J27a45n 65U50l95m 7130809206732

Proč plivat 15 let stará auta?

Podle mě ta "předkrizová" (vyrobená do roku 2008) materiálem, kvalitou zpracování a trvanlivostí v mnohém předčí ta dnešní

+27/−1
doporučit
4.2.2019 14:15

J44i28ř70í 67Z28ý95k78a 9939393181210

nejdřív sáhodlouhé bububu, a ta nejdůležitější informace až na konci článku "Podle studie Ředitelství silnic a dálnic z roku 2015 je průměrné stáří osobních aut, která reálně jezdí po silnicích, něco přes osm let."

To nevypadá jako vrakoviště Evropy ...

+17/0
doporučit
4.2.2019 10:57

M56a33r57t84i38n 25K73u72l31i19š 4846276746616

ČR je především kolonií Západu. Kde jinde můžou nadnárodní firmy najít civilizované vzdělané zaměstnance, kterým bude stačit platit za práci třetinový plat než v domovských státech?

A tak se nedivmě, že zatímco si Němec koupí za svůj trojnásobný plat nové auto, tak Čechovi nezbývá než si našetřit na ojeté.

+22/−2
doporučit
4.2.2019 19:15

J28a58k59u97b 51S93t64a88š52e57k 4477339763404

No, někdo si k sobě domů tahá miliony potenciálně smrtelně nebezpečných lidí... a my jezdíme v 15letých autech. Myslím, že si nevedeme špatně. :-)

+34/−6
doporučit
4.2.2019 10:05

T89o93m15á58š 39Z36e29m86a36n 3535938724555

V roce 2000 znamenalo 14 let staré auto škodu 120 či favorita - tedy šrot, který bylo vhodné nahradit něčím lepším. Přechod na Octávii 1 byl obrovským skokem. Negativa přechodu v podstatě nebyla. Peníze investované znamenaly velký přínos v podobě jízdních vlastností, bezpečnosti, pohodlí, životnosti a i ekonomie provozu.

Dnes znamená 14 let staré auto Octavii 2, které jezdí a je bezpečná skoro stejně jako auta současná, jen má lepší zadní nápravu než současná Octávie, konstrukce působí robustněji a má méně eko-elektornických kur vítek.

Investice do nového auta tak dnes znamená velký náklad a malý přínos.

Já bych musel investovat cca 800.000+ Kč aby nové auto bylo lepší než to současné. Což vzhledem k tomu, že autem už jezdím jen ve volném čase, je nesmysl.

+15/0
doporučit
4.2.2019 19:59

O94n80d57ř70e54j 48F58r42a78n13c 4429211588

Nesmyslně dramatický titulek. Většina lidí, kteří jezdí pravidelně, jezdí v autech do 10 let starých. V tom opravdu nevidím problém.

+15/0
doporučit
4.2.2019 10:28

K61a57r80e62l 30S49o71c25h35ů96r42e54k 2360806559695

Mohl bych si dovolit kupovat nové auto každých 5 let, ale nemám absolutně žádný důvod, abych tak činil. Mám rodinný perfektně servisovaný Sharan 2005. Řeším jednou za rok až dva nějakou věc typu chladič, poloosa a tak, řekněme v průměru za 10 tis. ročně i s žárovkami, těsněními a tak, plus olej, filtry. Všechno řeším ihned s prvními příznaky nebo ještě dřív, ne až vibrace rozklepou zbytek auta. Jsem velmi spokojený - 300 tis. najeto, ještě tak 200 bych najet chtěl, jezdím za 5-6 litrů nafty, podle toho, jak moc se ženu nebo kochám (umí jet i za 4 litry). Různé ty ABS, ESP to má, 10 airbagů taky, ostatní asistenty=kraviny nepotřebuji. Nemám důvod auto za pár desítek tisíc prodat a za milion koupit adekvátní náhradu. A už vůbec si nepřipadám jako provozovatel vraku. A ekologie? Je lepší provozovat jedno udržované auto 25 let, než si za tu dobu nechat vyrobit 5 aut, která mají o kousíček nižší emise. To, že někdo jezdí v zanedbaném křápu a smrdí na kilometry daleko, to nesouvisí se stářím vozu, ale s tím, jak se k němu chová.

+18/−1
doporučit
4.2.2019 19:38

T29o32m78á63š 66K21u93c78h11a52ř 3527281688441

Já mám své staré auto rád. :-)

+14/0
doporučit
4.2.2019 10:35

V54á56c25l59a33v 86P75o77l91á45k 1905912740400

Pokud bychom odečetli veterány a několik set tisíc ojetých aut stojících v bazarech dostaneme se na podstatně jiná čísla. Podstatná je poslední věta článku. Otázka jiná je cena nových vozidel a kupní síla obyčejných lidí.

+12/0
doporučit
4.2.2019 10:52

J84o55z29e51f 25H86r52i31c85i50š39i38n 4783270950186

A tradiční masírka Sdružení Dovozců automobilů.

Průměrný věk aut je vysoký proto, že mnoho aut nejezdí. Je potřeba se dívat na silnice co jezdí tam a jak je z poslední věty zřejmé je to kolem 8 let co mi nepřijde až tak špatné.

Nutit auta omlazovat přísnými ekologickými normami dopadne hlavě na lidi na venkově kde mají nižší přijmy.

Sám mám 10leté auto a jezdí v pohodě, má nizkou spotřebu, splňuje veškeré normy a nemám velký důvod jej měnit.

+11/0
doporučit
4.2.2019 10:41

R54a92d23i82m 54S23v85o90b35o98d54a 9683989906862

neni potreba cist cely clanek, staci si precist posledni vetu.

+10/0
doporučit
4.2.2019 10:36

J88i29ř58í 87C19a76p21u42l23i24č 3135407375170

Tak přesně tuhle Oktávku 1 r.v. 98 máme doma. Nezničitelné auto, celkem bezstarostná jízda.

Investice za posledních cca 8 let?

Pár výměn oleje, 1x zadní díl výfuku za litr, brzdy za dva a nové svíčky. Pecka. Stála nás 30 tis. a za 15tis. by se asi i po 8 letech každodenní služby prodala. Tak dobré to auto je!

Jako druhé do rodiny na lítání po městě nemá chybu.

Proč bych jí měl vyměnit za nějaký hnůjde, rumůnskej zázrak a nebo pětiletý vylítaný klump za 250 tis. a zadělat si na drahé problémy, které mě v tomhle případě dřív nebo později naprosto jistě neminou?

Nebude nakonec zakopaný pes v tom, že i 15 let po vstupu do EU jsou platy čtvrtinové oproti SRN nebo Rakousku ale životní náklady naprosto srovnatelné?

Pak by ten věkový průměr autoparku asi vypadal také jinak.

+13/−2
doporučit
4.2.2019 12:22

J11a10n 34K47a62v65a73n 8959655848912

Jenže to je taky statistika na pytel. Spousta lidí má jedno auto v rodině novější a pak něco mnohem staršího. Osobně mám 12 let starou fabii, ale má najeto jen 80 000 km a jezdím s ní hlavně po městě. Je to Euro 4 a jsem první majitel. Tak proč měnit něco, co mi funguje?

+9/0
doporučit
4.2.2019 21:04

V41á46c96l12a11v 60P95a85v95e69l38e87k 1390166886954

Tak když si člověk vezme, kolik "potenciálních kazítek" mají nová auta, kde rapidně přibylo elektroniky, čidel, senzorů, auta jsou lehčí (kde se asi ubrala ta hmotnost), výrobci je chrlí jako spotřebku... Takže se není proč divit, že ten, komu stačí auto na ježdění, si nechá nějaký starší držák u kterého mění jen provozní věci a spolehlivě jej odveze z bodu A do bodu B.

A tento problém se jistě nevyřeší tím, že nás stát bude "motivovat" k nákupu nových vozů. Kupní síla obyvatel ČR není bohužel tak vysoká, aby si 80% obyvatel kupovalo co 5 let nové auto.

Osobně bych třeba Octávii II z domu nedával dříve, než úplně odejde...

+9/0
doporučit
4.2.2019 12:43

T14o14m15á42š 79M71a76c32e68j26k60a 6971892617517

Jak již bylo zmíněno níže, pokud se odečtou stará auta, která jezdí málo, nebo to jsou auta, která vozí bordel na stavbách a auta, která používají důchodci párktát za měsíc apd. tak ten průměr bude mnohem nižší a auto staré cca. 10 let, o které se trochu pečuje není v dnešní době žádný vrak a pokud slouží tak snad majitele nic nenutí ho poslat od šrotu, nebo dále na východ jen proto, aby měl nové když ho nutně nepotřebuje. Sám mám 6 let staré auto o které se starám a snad mi ještě 6 let, nebo i déle vydrží, proč bych ho měnil, když slouží k plné spokojenosti? Minulé auto bylo staré 21 let a šlo pryč jen proto, že již nevyhovovalo, ale technicky a vzhledově bylo zcela v pořádku a dosloužilo u zedníků právě na vození materiálu dokud ho neposlal na vrakoviště chlápek, který nedobrzdil a naboural ho zezadu....

+9/0
doporučit
4.2.2019 12:07

O66n91d23ř22e21j 35V50a81l77e15n38t35a 5568151249382

Co na to říct. Když si mám vybrat, jestli si za 200tis koupím Dacii v holobytu, nebo 8-10 let staré auto střední třídy v plné výbavě.... Není moc co řešit. A abych dal za auto přes milion? Tak na to bohužel nemám.

+9/0
doporučit
4.2.2019 10:51

V76l33a77d43i88m76í88r 86T36e41m63l31í38k 1835727271797

...nejekologičtější auto je to, které není třeba vyrobit !!! Protože spálí plusminus stejně benzínu, nafty, a když není oturbené, tak ještě vytvoří méně NOx... Starší auto neznamená, že to je vrak na odpis....[>-]

+11/−2
doporučit
4.2.2019 15:07

T18o40m96á76š 64Z32e14m89a90n 3925178394895

p.s. Pokud je průměrné stáří vozového parku 15 let a průměrný věk dovážených ojetin 10, tak dovoz ojetin vozový park zlepšuje.

Daně, cla, zákazy atd. by vedly jen ke zhoršení, protože by ztížily obměnu aut.

+7/−1
doporučit
4.2.2019 20:38

J98i26ř39í 89S14c92h75m33i73d42t 5240793324445

S těmi almužnami co se jim v Česku říká mzda a stále se zvyšujícími životními náklady to rozhodně lepší nebude, ale tohle západu náramně vyhovuje, kam jinam by pak ty své vraky vyvážel;-).

+7/−1
doporučit
4.2.2019 19:12
Foto

J46i62n54d45ř51i16c96h 72L41n95ě58n67i92č79k66a 5343541849

Pokud to projde STKčkem a na emisích, tak v tom nevidím problém. Jsou lidi, pro které je auto nástrojem a nikoliv důkazem společenského statusu a funkce nových aut nevyužijí, nebo je nepotřebují. Navíc takové auto z přelomu tisíciletí nemusí být vrak a naopak může být spolehlivější, než nový model.

+5/0
doporučit
4.2.2019 20:14

M95a44r48t56i91n 47H84e55r86z88i14g 5476307537900

No, ale přece si nekoupím za půl milionu auto na setrvačník, co mi kecá neustále do řízení. Za půlku se dá koupit v bazaru doopravdický auto, co člověk může i řídít...

+6/−1
doporučit
4.2.2019 18:42

Najdete na iDNES.cz