Peníze se nedostávají, přestože Státní fond dopravní infrastruktury zvýšil balík na údržbu a menší opravy silnic z 6,1 miliardy korun na sedm miliard. Podle silničářů by však jenom na silnice první třídy bylo zapotřebí ještě o tři miliardy korun víc. Pro srovnání: tři miliardy korun je celý letošní rozpočet ministerstva životního prostředí. Silničáři však připouštějí, že budou rádi, když se jim na nejnutnější opravy silnic první třídy povede sehnat aspoň přibližně desetinu z odhadovaných tří miliard. Dalších zhruba 800 milionů by přitom bylo potřeba na zahlazení děr na silnicích druhé a třetí třídy.
Otakar Vacín z Ředitelství silnic uvedl, že jednou z možností, kde peníze vzít, je dotace z Fondu národního majetku, který přispívá do Státního fondu dopravní infrastruktury. „ Nemůžeme dávat peníze přímo na opravy komunikací,“ namítá Lucie Králová z tiskového odboru fondu. Víc peněz nemůže dát ani dopravní fond. Jeho letošní rozpočet je 41,3 miliardy korun, přičemž více než polovina peněz - více než 24 miliard - jde na výstavbu, modernizaci a opravu silnic a dálnic. Zbytek - zhruba 17 miliard - dostanou železnice a vodní doprava. „Oprava silnic je dlouhodobý problém.
Máme jednu z nejhustších dopravních sítí v Evropě, takže i na opravu je potřeba víc peněz,“ popisuje zvláštnost České republiky ředitel státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr. „Letos jsme na údržbu a opravy dali o 900 milionů korun víc. A příští rok bychom chtěli dát opět o něco víc. Optimální částka by byla mezi osmi a devíti miliardami.“ Ředitelství silnic a dálnic však tvrdí, že stav léta zanedbávaných silnic je dnes natolik špatný, že je potřeba mnohem víc: po dobu pěti let zhruba 3,5 miliardy korun ročně.