- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
elektřina se nedá skladovat a výrobně má nejvyšší cenu. Elektromobily existují od r. 1900 a pouze diky marketingovym strategiím se nyní prosazují - dokud nebude existovat na světě přebytek elektrické energie a možnost jejího skladování skladování třeba formou kapalného vodíku je elektroauto ekologický nesmysl
- VTM ročník 1978. Tady se nám někdo zase zasnil....
Pak pan redaktor vyndal ruku z nočníku, podíval se na maximální dojez prdítka při průměrné rychlosti 120km/h (80km), na maximální rychlost 200km/h, vystřízlivěl, za ten marketingový SUPERSPORT si dal pár facek a šel raději strojit stromeček.
Tragédie elektromobilu je nejlépe vidět, pokud si odmyslíte finanční stránku věci.
S neomezenými prostředky si pořídíte auto se spalovacím motorem, které bude neskutečně fantastické a v parametrech překoná prakticky všechna existující auta.
Se stejnými neomezenými prostředky si pořídíte elektromobil, který nebude o moc lepší než ostatní "levné" elektromobily. A skoro všechna ostatní auta ho překonají. A z toho se marketing nevykecá.
Je úsměvné jak marketing může udělat něco ekologického i z neekologického křápu. Hlavně v době kdy se elektřina stále hodně vyrábí v tepelných elektrárnách, baterie jsou drahé, těžké a špatně se likvidují. Výsměch je třeba X6 hybrid. Pár set kilo navíc, horší zrychlení, cena o 400tis vyšší a spotřeba nižší o cca 2 litry. Kdo si to koupí?
ten kdo má potřebuj ukázat že na to má
jsou pěkná blbost. Představte si fronty na dobíjecích stanicích ve špičce, když se místo několikaminutového čerpání PHM musí několik hodin dobíjet. Pochybuji, že se v nejbližší době objeví cenově dostupný akumulátor, kterému stačí pár minut nabíjení, aby dosáhl kapacity alespoň blízké 100%. A to se nechci pouštět do debat o množství vynaložené energie při výrobě takovýchto článků a také o prudkém zvýšení ceny el. energie, pokud by se využívala takovýmto způsobem. El. baterie nemůžou být hlavním zdrojem energie pro automobily, spíš jen záložním nebo vyrovnávacím zdrojem, elektrický proud musí vznikat přímo v automobilu. Když vynechám fúzní reaktory a podobné zatím sci-fi pohony, tak je celkem jedno, jestli bude elektřinu vyrábět vodík, spalovací motor nebo něco jiného. No hlavně ne solární články se svojí současnou účinností, to bychom moc daleko nedojeli
Už se objevují akumulátory do elektromobilů, kde za 5 minut se dostaneš na 80% kapacity, což leckomu stačí...
Nevýhody : 1. Cena ; 2. Životnost baterií a jejich cena při novém koupení.
3. malý dojezd na jedno nabití. 4. Hmotnost baterií. ? Topení - zimní provoz ?
Výhody : cena el. energi ???? , Neničí živ. prostředí ,
Zlepšení ekonomiky provozu : Kombinace s využitím sluneční energi.
výhody žádné
elektřina se pořád částečně vyrábí z uhlí a cena je pohyblivá takže může vyletět vzhůru
at vymyslí praktický auto na elektřinu který toho hodně uveze relativně daleko dojede a nebude v ceně kamionu
ne tyhle předesignovaný plechovky
No spotraky prave proto, ze u nich ta vysoka cena tolik nevadi a omezeny dojezd taky ne..... rodinne auto na baterky dneska moc konkurenceschopne nepostavite
Nejsem zastance techle elektro.pitomosti Vubec to nepovazuji jako krok spravnym smerem (ekologii to nepomuze, ekonomicky je to nastejno - nebo jeste horsi).
U nás je maximální povolená rychlost 130 km/h, takže nevidím důvod, proč vynakládat energii, čas na něco, co zde stejně nevyužijeme.
aby pánové nezaspali... budou stavět deset let další dva bloky, ale to už budeme energii dávno kupovat ze zahraničí :-/ Fotovoltaika na střeše mi auto nedobije ani přes den, což teprve v noci kdy jedině bude parkovat u baráku
Další sporťák s průměrnou rychlostí cca 50 kilometrů za hodinu. Hodinu pojedu 250 km/h, pak budu 2 a půl hodiny tvrdnout na parkovišti se zásuvkami, než se mi nabijí akumulátory. To bude paráda. V současnosti vidím elektromobil pouze jako nákupní tašku nebo na dojíždění do práce či po nákupech, nikoliv na delší cestování. Ale při těch cenách to je jen pro horních deset tisíc.