Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

  18:07aktualizováno  18:07
Auta na obřích pneumatikách nejen jezdící, ale i létající vzduchem jsou hlavními hvězdami v Americe oblíbené akce známé jako Monster Jam. Za dva měsíce už bude možné tuto show vidět poprvé i v české metropoli. A doporučení těch, co to už zažili: Špunty do uší s sebou!

Ty pneumatiky jsou vysoké každá téměř dva metry.

A spolu s vozidlem, které na nich skáče do vzduchu, aby po dopadu zdemolovalo jiná auta, váží plechový "drobeček" kolem čtyř tun.

Osm týmů se speciálně upravenými vozy se zúčastní automobilové show Monster Jam, kterou bude možné vidět v Česku poprvé od 28. do 30. října v Sazka Areně.

Diváci v exhibičním a soutěžním vystoupení uvidí vozidla, která se zúčastnila světového finále Monster Jam závodů v Las Vegas.

Hokejisty střídají monstra
Před dvěma týdny se Petr Manych, který se stará o produkci Monster Jamu v Sazka Areně, vrátil z obdobné akce evropského turné v Birminghamu. A říká, že v Praze bude akce ještě zajímavější.

Monster jam v Praze

* Trucky jsou typické speciálním designem a konstrukcí, sestrojeny pro krátké rychlé starty a akcelerace, mohou jezdit až 160 km/h, skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.
* Jedno vozidlo váží kolem 4 tun, je přibližně 3,5 m dlouhé a 3,7 metru vysoké. Jen pneumatiky mají v průměru 1,7 metru. Pod kapotami se skrývá od 1500 do 2000 koňských sil, palivem je metanol.
* V pražském Monster Jamu se trucky utkají ve dvou různých soutěžích: side-by-side racing (jízda bok po boku) - klasický formát, kde vítězí první za čarou, freestyle (volná jízda) - při volné jízdě mají řidiči v určeném časovém úseku předvést co nejvíce triků a dovedností.
* Vstupenky lze zakoupit v předprodeji v síti Sazka Ticket, ceny k sezení se pohybují v rozmezí 390 až 790 korun. Na pokladnách arény budou vstupenky pouze v den konání akce.
"Auta totiž budou jezdit místo na betonu na tisíci kubících hlíny, které do arény po zakrytí ledové plochy navezeme, což je velice atraktivní. Překážkami budou standardní auta, která každý zná z pražských ulic," uvedl Manych s tím, že na každou show jich budou mít připravených k likvidaci deset. "Přeskočit, rozjezdit a co nejrychleji se dostat na určené místo," shrnul v krátkosti jeden z bodů programu.

"Upravované motory s obrovskými výkony fungující na metanol jsou přitom tak hlučné, že doporučuji návštěvníkům sluchátka nebo špunty do uší," dodal.

Představení
Grave Digger, Monster Mutt, Superman, Madusa, Escalade, El Toro Loco, Hot Wheels a Inferno nejsou v tomto případě názvy hrdinů z nějakého vědeckofantastického filmu, ale názvy trucků, které se v Praze představí. Právě monstrózního Grave Diggera, zelenočerné auto vypadající jako z hororu, mohou vidět lidé v metropoli už v těchto dnech v rámci doprovodné akce Road show.

"Je to seznamovací akce s doplňkovými soutěžemi s modely monster trucků na vysílačku o vstupenky na takzvané PIT Party. Tedy setkání a focení s řidiči přímo v aréně," řekl jeden z organizátorů, Ondřej Merta.

První byl Big Foot
Monster trucky vstoupily na scénu v roce 1982, když Američan Bob Chandler vtrhl na závody traktorů se svým Fordem Pick-up. Jeho vozítko však mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Diváci byli překvapeni obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Likvidace menších i větších vozidel včetně školních autobusů a kaskadérské kousky se záhy staly lákadlem, a tak Big Foot následovali další konstruktéři. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků.

Za volanty přitom nesedí pouze muž. I v Praze se divákům představí Debrah Miceli se svým pětitunovým Fordem F-150 Madusa o výkonu patnácti set koní.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

NASA píše Italům k výročí tragédie v Janově. Most se hýbal už v roce 2015

Střední část mostu, který byl postaven v 60. letech na rušné dálnici A10, se...

Před rokem v Janově pršelo, Martin Kučera přejížděl chvíli před polednem po Morandiho mostě propojujícím západní...

Obří dodavatel autoprůmyslu věští průšvih. Trh klesá, nevěří ani baterkám

Řešení pro snížení emisí od koncernu Continental

Německý koncern Continental, který patří k největším světovým dodavatelům součástí pro autoprůmysl, připravuje změny....

Unikátní pick-up Škody v akci. Mountiaq je obr do terénu i na mejdan

Škoda Mountiaq

Oranžový obr působí patřičně majestátně. Dojem drsňáka podtrhuje mohutný rám s navijákem, osvětlení v mřížce chladiče a...

BMW 3 dorostlo k ideálu. Potvrzuje, že za velká kola je lepší ušetřit

BMW 330d Touring xDrive

Tradiční vůz řady 3 je pro BMW i v dnešní době jedním z nejdůležitějších modelů. Premiérově jsme se svezli s provedením...

Navigace v mobilu: každá se hodí na něco jiného

ilustrační snímek

Ať už jedete k moři, mimo Evropskou unii, nebo jen do Krkonoš, tato čtveřice navigací do mobilu vás nenechá ve štychu....

Další z rubriky

Porsche vydalo zelené dluhopisy, bude s nimi financovat elektromobilitu

Porsche Taycan

Výrobce sportovních luxusních aut Porsche AG, který patří do automobilové skupiny Volkswagen, vydal svou největší emisi...

Autofotka týdne: Polské řešení městského motorismu – šlapací supersport

Polský kutil Andrzej Burek si postavil šlapací supersport Mercedes SLS

Vyhánění aut z měst nabírá na obrátkách. Čím si vyrazit do centra, když chcete udělat dojem a jste zvyklý být vídaný za...

Auta zdražuje povinná bezpečnostní výbava, začalo to před 60 lety pásy

Volvo Amazon

Ve čtvrtek 13. srpna 1959 dodalo Volvo svému dealerovi ve švédském městě Kristianstad první automobil na světě...

Najdete na iDNES.cz