- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohajeho, to se už pomátli i u Mercedesu? Dávat tříválec do auta je zhovadilost.
Když bude hvězdicový... Ale taková věc se objeví leda tak na motorce.
a ty krá..o
Představa Mercedesu poháněného tříválcem doplněným dvěma turby a kompresorem, aby se to vůbec rozjelo se spotřebou 15l/100 km(skutečnou, tabulková bude 7,2) a životnost motoru 120 000 km....................
Proč nejdeme cestou Saabích a Volváckých E85 motorů?
Nejenom, ze se ze 6 valce nechaji snadneji delat dva 3 valce, ale take muzete rozriznout Skodovacky motor 1.2 HTP na jednovalec a dvouvalec a mate z toho 2 moderni motory pro motocykly Jawa .
Nechci tříválec, asi si mercedes nekoupím. Stejně je to cigánská značka.
na te fotce je alespon videt, kolik priserne zbytecnych veci je oveseno kolem dieseloveho motoru...
Jsem zvědavý, kdy konečně výrobcům dojde, že jednoválec je to pravé. Malé tření, krátká klikovka, co neutáhne objemem, dorovná otáčkami. Jeden mám a jsem s ním naprosto spokojený. Startuje na první škubnutí, běží jak má, třeba i hodinu v kuse a protože má katalyzátor, místo namodralého dýmu a pekelného smradu je cítit jen vůně čerstvě posečené trávy :-)
Takže podle délky vloženého bloku automatika popojede a vyvrtá válec 3, 4 nebo 6x.. Pěkně.
Tak beztak za deset let bude definitivní konec šestiválců nadobro, ekoteroristi dosáhnou svého.
Pokud je nevykopeme, tak asi ano. O to víc přitom člověka bolí představa, jaké nádherné motory se mohly při dnešních technických možnostech vyrábět. A místo toho se vyrábějí turbem přefukované sekačky a bandy technickým vzděláním nepolíbených ekopošuků se radují, jak se chováme ekologiky. Vaůůůů.
No asi ty žabožroutí chrchláky přeci jen nebudou pro Mercedes to pravé ořechové. Ostatně každý občas uděláme chybu.
V šestiválci je tření uvnitř motoru značně větší, než ve čtyř- nebo tříválci. Třeba Honda právě na takových motorech pracuje, zkrátila písty, odlehčila ojnice a tím jsou ty motory měřitelně úspornější. Pro inovaci je nejslibnější zřejmě ten tříválec, dá se docela slušně vyvážit, snížit tření, jeden kompresor je vždy levnější, než dva, do auta se v pohodě namontuje příčně ke směru jízdy. Při stejných vnějších rozměrech tak vzroste vnitřní prostor ve voze. Perspektivně přibude i 4Motion, čili 4x4 i ve střední třídě. Těžiště zisku se stejně přesunulo k C- třídě, S je spíš reklama, ale kusů se prodá málo. Do E- a C- budou v budoucnu převážně ty čtyřválce. A a B se zatím jako Mercedes moc nevžily, francouzská technika a mnohdy i karoserie se k firmě Mercedes moc nehodí.