Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MaxiMercedes nebo babyMaybach? Šéfovská třída S nanovo

  17:47
Moderní design a majestát, takové bylo zadání designérů Mercedesu při navrhování nové třídy S. Designéři se přestali bát hran a výrazných detailů a navrhli moderní a dynamický Mercedes, který dobře maskuje své mamutí míry.

Karoserie s ostřejšími a výraznějšími liniemi, než jaké měl odcházející král všech Mercedesů, působí dynamičtějším dojmem.

Předchůdci ohromovali objemností a rozměry, nové eSko má přeci jen sportovnějšího ducha.

Auto zdobí výrazné designérské prvky, na které nebylo v obřích hmotách předchůdců místo.

Velká maska chladiče, blyštící se chromem a nad ní hrdě vztyčená hvězda s třemi paprsky, do dáli zářící charisma, které nedovoluje přiblížit se než na pár decimetrů. „eSko“ je šéfovská třída se vším všudy.

Záď s jakoby dodatečně přidaným víkem kufru teď v automobilové high society frčí, ten správný výraz dodávají velká světla.

Auto s oblými boky tvarují vyboulené prahy a vysportované lemy podběhů kol, do kterých se  musí vejít sedmnáctipalcová kola. Velký mercedes tak dostal kromě sportovních i lehce barokní tvary.

Mercedes S v číslech

délka 5076 mm
šířka 1871 mm
výška 1473 mm
rozvor 3035 mm
objem kufru

560 l

Pohledově ztratilo "eSko" oproti předchůdci pár kilogramů, přeměření ale ukáže, že o nějaký ten  centimetr povyrostlo. Celé kouzlo je v o 70 milimetrů delším rozvoru vozu.

Vnitřek nabídne vše, co od něj rozmazlený naftový šejk očekává. Moře prostoru, elektroniky a ušlechtilých materiálů. Řidič má před sebou obrovskou kapličku zasahující do poloviny přístrojové desky. V ní našel úkryt mimo jiné barevný displej navigace a palubního počítače. Kokpit je zařízen v minimalistickém duchu, to aby panského řidiče nic nerozptylovalo.

Vše, co nebylo přímo potřeba k jízdě, technici Mercedesu sdružili do komunikačního centra ovládaného z volantu, případně ovladačem na středovém tunelu. Staré časy připomínají klasické ručičkové hodinky s bílým ciferníkem a chromovým hranatým rámečkem uprostřed přístrojové desky. Oproti Mercedesu S mířícímu po sedmi letech věrných služeb do penze má nová generace více místa pro cestující, je prostornější a komfortnější.

Technické lahůdky, které nové eSko nabízí? Například aktivní tempomat, udržující konstantní  vzdálenost od předchozího auta, fungující v rozsahu 0 až 200 km/h. Počítač přesně odhadující  z nespočtu senzorů tu pravou brzdnou sílu.

Systém Pre-Safe, který umí věštit... vlastně odhadnout rizikovou situaci. Když systém vycítí nebezpečí, které by mohlo ohrozit posádku, zavře všechna okna, přitáhne bezpečnostní pásy a nafoukne bočnice sedadel, ty pak lépe drží těla cestujících. A například i sedadla, která umí vyhřívat nebo odvětrávat záda a sedací partie a zároveň je masírovat.

Řidičovi pomáhají druhé oči nočního vidění. Obraz, který infračervené paprsky vyčtou v dáli před autem, je promítán na displej. Řidič tak „vidí“ až o 150 metrů dál, než by viděl s  obyčejnými světly.

Pro řadu S Mercedes připravil čtyři motory, tři z nich znala už předchozí generace,  šestiválcový diesel je nový. Pro všechny verze je k dispozici automatická sedmistupňová  převodovka 7G-tronic a pneumatické odpružení s režimy comfort a sport, který při rychlostech nad 120 km/h sníží podvozek o 20 milimetrů.

Za příplatek pak bude lahůdka v podobě podvozku, který se sám průběžně přizpůsobuje jízdě. Nový Mercedes třídy S startuje na ceně 2 150 tisíc korun.

Motory Mercedesu třídy S

S 320 CDI: V6, výkon 173 kW, max. krouticí moment 540 Nm, spotřeba 8,3 litrů nafty na 100 km
S 350: V6, výkon 200 kW, max. krouticí moment 350 Nm, spotřeba 10,1 litrů benzinu na 100 km
S 500: V8, výkon 285 kW, max. krouticí moment 530 Nm, spotřeba 11,7 litrů benzinu na 100 km
S 600: V12, výkon 380 kW, max. krouticí moment 830 Nm, spotřeba 14,3 litrů benzinu na 100 km

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Autoři:

Povodně

Od čtvrtka do neděle platí výstraha na extrémní srážky. Na většině území ČR platí také povodňová pohotovost či povodňové ohrožení

  • Nejčtenější

Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je mnoho pracovních míst

Evropské automobilky jsou v krizi, skoro třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek, tedy BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault a Volkswagen, byla...

16. září 2024

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rudá vlajka nad Českem. Značka čínských aparátčíků přiveze vrcholný luxus

Od příštího roku se u nás začnou prodávat vozy Hongqi tradiční značky čínských prezidentů a tamní komunistické elity. Její jméno znamená „Rudá vlajka“ a nově svým opulentním provedením vyzývá na...

18. září 2024

Auto po povodni zaplatí jen některé pojistky. Hlavně neuklízejte a neopravujte

Velká voda napáchala za poslední dny obrovské škody. To bohužel odnese i řada automobilů. Auto poškozené povodní bohužel zaplatí jen některé pojistky. Hlavně nic hned neuklízejte a neopravujte....

17. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Devadesátiny otce Favorita. Muži, co umí zázraky, vadí malá podpora techniky

Poprvé se o Petru Hrdličkovi psalo v novinách v roce 1954. O mladém, nadějném studentovi a asistentovi v Ústavu pro výzkum motorových vozidel vyšel v Mladé Frontě článek s titulkem Chytrá hlava...

12. září 2024

Elektrické náklaďáky a busy vozí baterky nebo vodík. Podívejte, co se chystá

Hannover (od zpravodaje iDNES.cz) Náklaďákový a autobusový veletrh v Hannoveru pokračuje až do neděle 22. září. Obří výstava všeho, co se týká nákladní a hromadné dopravy, se nese ve znamení elektrické trakce, a to v bateriové i...

19. září 2024

Elektrické dodávky nabídne Kia už příští rok. Staví na ně extra továrnu

Hannover (od zpravodaje iDNES.cz) „Dnes objednáno, zítra dodáno,“ to je fenomén dneška. E-commerce a online nákupy zboží i služeb mění chování zákazníků a zvyšují požadavky na přepravu. „Flotily, sdílení, e-commerce nahradí privátní...

19. září 2024

Skepse vůči čínským autům není na místě, zájem raketově roste, říká prodejce vozů MG

Advertorial

Automobily čínských značek už dávno nejsou exotikou s podivným designem. Naopak, nabízejí bezkonkurenční poměr kvality a ceny, což čeští zákazníci oceňují. Zájem o ně tak raketově roste, jak v...

19. září 2024

Jdeme cestou elektřiny, říká prezident automobilky Kia. Chystá levný baterkáč

Premium

„V Evropě budeme spalovací motory nabízet až do poslední chvíle, ale orientujeme se na plně elektrickou trakci,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz Ho Sung Song, prezident Kia Corporation.

19. září 2024

Radil jsem bratrovi, aby se neupil a neufetoval, říká Jakub Prachař

Premium Mluví jakoby žertem, ale za svými slovy si stojí. Moderátorovi Liboru Boučkovi to Jakub Prachař občas natře před...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...

Do výstřihu nekoukat! Fotbalové Ústí vzbudilo ve světě rozruch českou Pamelou

Ústecký fotbal zase dobyl svět, byť opět ne na hřišti. Po „kazmovině“ s tlouštíkem propírají média po celé planetě...

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Deindustrializace Německa začala. Firmy omezují výrobu a mizí ze země

Německo přestává být zemí přívětivou pro podnikání. Kvůli obavám z dopadů tamní energetické politiky rychle narůstá...