Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MaxiMercedes nebo babyMaybach? Šéfovská třída S nanovo

  17:47
Moderní design a majestát, takové bylo zadání designérů Mercedesu při navrhování nové třídy S. Designéři se přestali bát hran a výrazných detailů a navrhli moderní a dynamický Mercedes, který dobře maskuje své mamutí míry.

Karoserie s ostřejšími a výraznějšími liniemi, než jaké měl odcházející král všech Mercedesů, působí dynamičtějším dojmem.

Předchůdci ohromovali objemností a rozměry, nové eSko má přeci jen sportovnějšího ducha.

Auto zdobí výrazné designérské prvky, na které nebylo v obřích hmotách předchůdců místo.

Velká maska chladiče, blyštící se chromem a nad ní hrdě vztyčená hvězda s třemi paprsky, do dáli zářící charisma, které nedovoluje přiblížit se než na pár decimetrů. „eSko“ je šéfovská třída se vším všudy.

Záď s jakoby dodatečně přidaným víkem kufru teď v automobilové high society frčí, ten správný výraz dodávají velká světla.

Auto s oblými boky tvarují vyboulené prahy a vysportované lemy podběhů kol, do kterých se  musí vejít sedmnáctipalcová kola. Velký mercedes tak dostal kromě sportovních i lehce barokní tvary.

Mercedes S v číslech

délka 5076 mm
šířka 1871 mm
výška 1473 mm
rozvor 3035 mm
objem kufru

560 l

Pohledově ztratilo "eSko" oproti předchůdci pár kilogramů, přeměření ale ukáže, že o nějaký ten  centimetr povyrostlo. Celé kouzlo je v o 70 milimetrů delším rozvoru vozu.

Vnitřek nabídne vše, co od něj rozmazlený naftový šejk očekává. Moře prostoru, elektroniky a ušlechtilých materiálů. Řidič má před sebou obrovskou kapličku zasahující do poloviny přístrojové desky. V ní našel úkryt mimo jiné barevný displej navigace a palubního počítače. Kokpit je zařízen v minimalistickém duchu, to aby panského řidiče nic nerozptylovalo.

Vše, co nebylo přímo potřeba k jízdě, technici Mercedesu sdružili do komunikačního centra ovládaného z volantu, případně ovladačem na středovém tunelu. Staré časy připomínají klasické ručičkové hodinky s bílým ciferníkem a chromovým hranatým rámečkem uprostřed přístrojové desky. Oproti Mercedesu S mířícímu po sedmi letech věrných služeb do penze má nová generace více místa pro cestující, je prostornější a komfortnější.

Technické lahůdky, které nové eSko nabízí? Například aktivní tempomat, udržující konstantní  vzdálenost od předchozího auta, fungující v rozsahu 0 až 200 km/h. Počítač přesně odhadující  z nespočtu senzorů tu pravou brzdnou sílu.

Systém Pre-Safe, který umí věštit... vlastně odhadnout rizikovou situaci. Když systém vycítí nebezpečí, které by mohlo ohrozit posádku, zavře všechna okna, přitáhne bezpečnostní pásy a nafoukne bočnice sedadel, ty pak lépe drží těla cestujících. A například i sedadla, která umí vyhřívat nebo odvětrávat záda a sedací partie a zároveň je masírovat.

Řidičovi pomáhají druhé oči nočního vidění. Obraz, který infračervené paprsky vyčtou v dáli před autem, je promítán na displej. Řidič tak „vidí“ až o 150 metrů dál, než by viděl s  obyčejnými světly.

Pro řadu S Mercedes připravil čtyři motory, tři z nich znala už předchozí generace,  šestiválcový diesel je nový. Pro všechny verze je k dispozici automatická sedmistupňová  převodovka 7G-tronic a pneumatické odpružení s režimy comfort a sport, který při rychlostech nad 120 km/h sníží podvozek o 20 milimetrů.

Za příplatek pak bude lahůdka v podobě podvozku, který se sám průběžně přizpůsobuje jízdě. Nový Mercedes třídy S startuje na ceně 2 150 tisíc korun.

Motory Mercedesu třídy S

S 320 CDI: V6, výkon 173 kW, max. krouticí moment 540 Nm, spotřeba 8,3 litrů nafty na 100 km
S 350: V6, výkon 200 kW, max. krouticí moment 350 Nm, spotřeba 10,1 litrů benzinu na 100 km
S 500: V8, výkon 285 kW, max. krouticí moment 530 Nm, spotřeba 11,7 litrů benzinu na 100 km
S 600: V12, výkon 380 kW, max. krouticí moment 830 Nm, spotřeba 14,3 litrů benzinu na 100 km

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...