MaxiMercedes nebo babyMaybach? Šéfovská třída S nanovo

  17:47aktualizováno  17:47
Moderní design a majestát, takové bylo zadání designérů Mercedesu při navrhování nové třídy S. Designéři se přestali bát hran a výrazných detailů a navrhli moderní a dynamický Mercedes, který dobře maskuje své mamutí míry.

Karoserie s ostřejšími a výraznějšími liniemi, než jaké měl odcházející král všech Mercedesů, působí dynamičtějším dojmem.

Předchůdci ohromovali objemností a rozměry, nové eSko má přeci jen sportovnějšího ducha.

Auto zdobí výrazné designérské prvky, na které nebylo v obřích hmotách předchůdců místo.

Velká maska chladiče, blyštící se chromem a nad ní hrdě vztyčená hvězda s třemi paprsky, do dáli zářící charisma, které nedovoluje přiblížit se než na pár decimetrů. „eSko“ je šéfovská třída se vším všudy.

Záď s jakoby dodatečně přidaným víkem kufru teď v automobilové high society frčí, ten správný výraz dodávají velká světla.

Auto s oblými boky tvarují vyboulené prahy a vysportované lemy podběhů kol, do kterých se  musí vejít sedmnáctipalcová kola. Velký mercedes tak dostal kromě sportovních i lehce barokní tvary.

Mercedes S v číslech

délka 5076 mm
šířka 1871 mm
výška 1473 mm
rozvor 3035 mm
objem kufru

560 l

Pohledově ztratilo "eSko" oproti předchůdci pár kilogramů, přeměření ale ukáže, že o nějaký ten  centimetr povyrostlo. Celé kouzlo je v o 70 milimetrů delším rozvoru vozu.

Vnitřek nabídne vše, co od něj rozmazlený naftový šejk očekává. Moře prostoru, elektroniky a ušlechtilých materiálů. Řidič má před sebou obrovskou kapličku zasahující do poloviny přístrojové desky. V ní našel úkryt mimo jiné barevný displej navigace a palubního počítače. Kokpit je zařízen v minimalistickém duchu, to aby panského řidiče nic nerozptylovalo.

Vše, co nebylo přímo potřeba k jízdě, technici Mercedesu sdružili do komunikačního centra ovládaného z volantu, případně ovladačem na středovém tunelu. Staré časy připomínají klasické ručičkové hodinky s bílým ciferníkem a chromovým hranatým rámečkem uprostřed přístrojové desky. Oproti Mercedesu S mířícímu po sedmi letech věrných služeb do penze má nová generace více místa pro cestující, je prostornější a komfortnější.

Technické lahůdky, které nové eSko nabízí? Například aktivní tempomat, udržující konstantní  vzdálenost od předchozího auta, fungující v rozsahu 0 až 200 km/h. Počítač přesně odhadující  z nespočtu senzorů tu pravou brzdnou sílu.

Systém Pre-Safe, který umí věštit... vlastně odhadnout rizikovou situaci. Když systém vycítí nebezpečí, které by mohlo ohrozit posádku, zavře všechna okna, přitáhne bezpečnostní pásy a nafoukne bočnice sedadel, ty pak lépe drží těla cestujících. A například i sedadla, která umí vyhřívat nebo odvětrávat záda a sedací partie a zároveň je masírovat.

Řidičovi pomáhají druhé oči nočního vidění. Obraz, který infračervené paprsky vyčtou v dáli před autem, je promítán na displej. Řidič tak „vidí“ až o 150 metrů dál, než by viděl s  obyčejnými světly.

Pro řadu S Mercedes připravil čtyři motory, tři z nich znala už předchozí generace,  šestiválcový diesel je nový. Pro všechny verze je k dispozici automatická sedmistupňová  převodovka 7G-tronic a pneumatické odpružení s režimy comfort a sport, který při rychlostech nad 120 km/h sníží podvozek o 20 milimetrů.

Za příplatek pak bude lahůdka v podobě podvozku, který se sám průběžně přizpůsobuje jízdě. Nový Mercedes třídy S startuje na ceně 2 150 tisíc korun.

Motory Mercedesu třídy S

S 320 CDI: V6, výkon 173 kW, max. krouticí moment 540 Nm, spotřeba 8,3 litrů nafty na 100 km
S 350: V6, výkon 200 kW, max. krouticí moment 350 Nm, spotřeba 10,1 litrů benzinu na 100 km
S 500: V8, výkon 285 kW, max. krouticí moment 530 Nm, spotřeba 11,7 litrů benzinu na 100 km
S 600: V12, výkon 380 kW, max. krouticí moment 830 Nm, spotřeba 14,3 litrů benzinu na 100 km

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Škoda představila Scalu na zemní plyn, chystá se další škodovka na CNG

Škoda Scala G-TEC

Škoda představuje nový model Scala v provedení na zemní plyn. Ten je pro uživatele zajímavou alternativou k...

Další z rubriky

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Nissan zatím uspí spolupráci s Renaultem. Zaměří se na vlastní restart

Nissan Qashqai

Japonská automobilka Nissan odloží jednání o prohloubení aliance se svým francouzským partnerem Renaultem. Místo toho...

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Najdete na iDNES.cz