Maserati: kabriolet, který si může koupit jen cvok...

  21:46aktualizováno  21:46
To auto má celkem nenápadnou perleťově šedou barvu a je jen něco málo přes metr vysoké. Jmenuje se Maserati MC12. Je to nejdražší sériově vyráběné auto na světě, stojí 22 milionů korun. Jeho majitelem je český podnikatel Richard Chlad, který vydělává na hracích automatech a dalších odrůdách hazardních her.

„Takové auto si může koupit jen cvok,“ říká sám o sobě vysoký muž, který má v garáži i další luxusní sportovní vozy.

„Například jedno Ferrari Maranello nebo lamborghini,“ upřesňuje Zdeněk Holubovský, který v Česku značky Ferrari a Maserati prodává a mezi jehož zákazníky bývalý automobilový závodník Chlad patří.

***

Vlastníci takových skvostů na čtyřech kolech o svých vozech neradi moc mluví. Jen MF DNES poskytl čerstvý majitel Richard Chlad odpovědi na několik otázek.

Nač potřebuje člověk takovéhle auto?

To je fandovství a adrenalin. Já jsem léta jezdil závody a od mládí jsem inklinoval k rychlým autům. Jak mi tak časem bylo přáno, tak jsem si začal dopřávat opravdu rychlé vozy.

Čtěte: Nejdražší auto světa jezdí i v Česku

Aby značce Maserati nebylo líto, že její sestra v koncernu Fiat, Ferrari, má královský model Enzo, zrodilo se Maserati MC12 ...VÍCE

Vy ale už máte lamborghini, ferarri a ještě pár jiných rychlíků...

To je pravda, ale to prostě nejde zastavit, to je nekonečný. Jak k tomu jednou přičichnete, chcete pořád rychlejší auto. Začal jsem s třistakoňovými amerikami, pak amerika čtyři sta sedmdesát koní, pak Ferarri Maranello pět set čtyřicet koní... nic pro mě už není dost silný.

Prý jste vystěhoval už z garáže všechny mercedesy. Proč?

To je pravda. Přišel jsem na to, že na světě je plno lepších aut.

Maserati MC12 je nejlepší?

Teď určitě. Jen mě zaskočilo, že vůbec nemá ani malý kufr a není kam složit střechu. Takový auto si může koupit jen cvok... (smích)

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz