Lidé chtějí zpět peníze za odtah auta

  10:36aktualizováno  10:36
Třináct set korun za odtah, 150 korun za první den stání na odstavném parkovišti, 200 pak za každý další den. To jsou počty, jež mají vryty do paměti stovky pražských řidičů, jimž strážníci odtáhli auto.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

A je pravděpodobné, že další k nim s příchodem podzimu, kdy opět vyjíždějí do ulic čisticí vozy silničářů, přibudou. Každým rokem se totiž plní odstavná parkoviště auty, která nestihli jejich majitelé včas přeparkovat.

"A to přesto, že značku zákaz zastavení s datem a časem, umisťujeme na ulici sedm dní před začátkem blokového čištění. Je to dle zákona,“ tvrdí mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

"Pokuta rostla a já to nevěděl“
Majitelé aut mnohdy vyčítají strážníkům, že jim o odtažení vozu neřekli. "Až za pět dnů jsem zjistil, že mi auto odtáhli a že je na odstavném parkovišti. S pokutou jsem se smířil, ale vadí mi, že mi to neoznámili a účtovali dalších 200 korun za každý den,“ zlobí se Václav Bicek z Barrandova, který prý jezdí vozem minimálně, a tak si značek nevšiml.

Nyní uvažuje o tom, že se obrátí na soud. "Že mu nedali vědět, je neetické. Do problémů se tak mohou kvůli nevědomosti dostat hlavně víkendoví řidiči. Jako právník ale musím říci, že u soudu by se stížností neuspěli,“ míní advokát Jan Černý.

"Bylo by slušné, kdyby dal provozovatel parkoviště vědět alespoň těm, jejichž auta stojí na parkovišti víc dnů,“ doporučuje právník.

Řidiči také navrhují, aby silničáři s předstihem házeli lidem do schránek letáčky s informací, kdy se jejich ulice bude čistit.

Technická správa komunikací to však odmítá s tím, že řidiče informuje dostatečně. "Harmonogram čištění je na našich webových stránkách a dostávají ho i všechny radnice, které ho pak umisťují na své weby i do svých novin. Ty jsou distribuovány do všech schránek,“ tvrdí Mrázek.

"Čištění komunikací se navíc opakuje každoročně přibližně ve stejných termínech a ve stejných lokalitách. Lidé to musí čekat,“ podotýká Eva Kubátová z magistrátu.

Nárok na vrácení peněz mají pouze ti, kdo doloží, že se o čištění komunikace neměli možnost dozvědět.

Majitelům aut, kteří byli na dovolené, na služební cestě nebo v nemocenské péči, musí úřad pokutu i poplatky spojené s odtahem odpustit. V těchto případech však musí člověk svou nepřítomnost dokázat.

Vzkaz od magistrátu: Na dovolenou jen s cestovkou
"Žadatel musí věrohodně doložit, proč nemohl vozidlo přemístit – přinést potvrzení od lékaře o hospitalizaci v nemocnici nebo o závažné nemoci. Doklad od cestovní kanceláře, že byl v té době na dovolené mimo své trvalé bydliště, nebo od zaměstnavatele o pracovní cestě,“ popisuje mluvčí správy silnic Tomáš Mrázek.

Smůlu mají naopak ti, kteří o auto přijdou v době, kdy tráví dovolenou například na chatě nebo u známých. "Stížnosti uznáme za opodstatněné v případě závažných důvodů. Ale pokud jde o dovolenou, tak to evidentně nikoli,“ dodává Eva Kubátová z tiskového oddělení magistrátu.

Od začátku roku se na silničáře s tímto požadavkem obrátilo přes čtyři sta lidí. "Více než polovině jsme vyhověli,“ tvrdí Mrázek.

Naopak bez šancí jsou ti, kteří se vymlouvají, že značka se zákazem stání v ulici nebyla. Od začátku roku přišlo na adresu Technické správy komunikací šestadevadesát stížností tohoto druhu, úředníci však nevyhověli ani jedné z nich.

"Lidé to v tomto případě spíše zkoušejí, ale my všechno fotograficky zdokumentujeme. Den a místo umístění značek, jejich pravidelné kontroly a tak. Prokázat neoprávněnost stížnosti je velmi snadné,“ říká Mrázek. Šest řidičů se obrátilo i na odbor stížností magistrátu, ale ani oni neuspěli.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz