- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a kolik gramů CO2 se vypustí při výrobě toho vodíku ? A jak ho udrží v nádrži ?
Zalezi, kterou formu vyroby pouzijete. Pokud pouzijete k vyrobe slunecniho zareni, tak zadny CO2 se nevypousti. Pokud pouzijete dnes levnejsiho zpusobu vyroby z uhlovodiku, tak nevim, ale domnivam se, ze se take CO2 nevypousti nebo jen velmi malo, urcite mnohem mene nez pri spalovani nafty.
No nevim, porad mi prijde jednodussi a logictejsi vyrobit elektrinu, to pres existujici sit dostat do elektromobilu a pak jezdit, nez z elektriny pomerne neefektivnim procesem vyrabet vodik, nasledne ho energeitcky narocnym procesem stlacit nebo zkapalnit, pak prevazet v autech do slozitych a energeticky narocnych cerpacek (ktere zatim neexistuji), a pak cepovat do aut (nasledna premena na elektrinu uz je celkem efektivni).....
Dalsi problemy jako uniky vodiku, krehnuti nadrzi a pod (ktere asi nikdy nepujdou uplne 100% vyresit) ani neresim....
Budu s vami polemizovat. Za prve, Toyota ma spousty skutecnych odborniku, kteri vi, co delaji a navic nedelaji nesmysly jen proto, aby jen formalne vyhoveli evropskym limitum na emise nebezpecneho CO2 (ktery my vydechujeme). Za druhe, vodik muzete pomerne levne vyrabet i v poustnich oblastech (elektrolyzou vodni pary pri vysokych teplotach) a dovazet ho odtamtud misto dovazeni ropy, kterou pak je jeste nutno zpracovavat v rafineriich. Za treti, technologie cerpacich stanic nejen, ze existuje, ale je leta vyzkousena napr. v Kalifornii. Za ctvrte, o jakem krehnuti nadrzi z uhlikovych vlaken mluvite? Pokud jste si to nevymyslel, dejte sem odkaz.
Vodikovy clanek ?? Neni to nahodou ten clanek co vybuchl na Apollu 13 ?
Vsetko v mene ekologie... Akurat ze 96% vodika na svete sa vyraba z fosilnych paliv (plyn 48%, ropa 30% a uhlie 18%). Len 4% elektrolyzou vody.
to je velice dobra poznamka, ale da se predpokladat ze s rozvojem palivovych clanku a fotovoltaiky se to dost zmeni. Pro doplneni dodavam ze ucinnost elektrolyzy taky neni nijak skvela (okolo 70%) a s tim souvisi samozrejme i ucinnost rekuperace.
Ne, vasi nabidku opravdu neprijimam. Tam, kde uz auta na vodik muzou tankovat, tak je cena za litr v prepoctu 65 Kc. Muzete se presvedcit zde:
http://www.altfuelprices.com/stations/HY/California/Los-Angeles/
Skoda ze tam neni udaj o celkovy energeticky hustote. Vykon 3kW/kg je hezky cislo, Bezna lipolka to da taky ale nebude se ji to moc dlouho libit, predpokladam ze ty 3kW jsou v tomto pripade trvalej vykon. Ucinek rekuperace je pokud vim u palivovejch clanku sice horsi, ale zase je to schopny pojmout i spickovej vykon pri brzdeni, coz u lipolky nejde.
Ten koncept je hezkej ale je i hodne komplikovanej a technologicky nakladnej.
energenticka hustota se týká paliva, ale palivový článek není palivo, je to zazařízení na výrobu energie z dodaného paliva, jinak řečeno, energetická hustota celé soustavy se bude měnit v závislosti na tom jak velkou nádrž výrobce do auta umístí
Nejrozumnější palivo budoucnosti, jenom to bude ještě nějaký čas trvat, než se tomu podaří vychytat mouchy. Snad to ale bude dříve než nastoupí éra nedodělků na bídné baterky.
Podle me spise palivo na dve veci....
Kdyz vyrobite 4 kwh v elektrarne, tak pres draty, nabijecku a baterku se dostanou cca 3kWh skutecne prace auta.
Kdyz budete vyrabet vodik, tak tu cvrtinu ztratite hned pri jeho vyrobe, ale pak ho musite jeste natlakovat, prevazet, chladit, drzet v provozu cerpaci stanici apod a nakonec dostanete realne prace kolik, 1 kWh? 2kWh (to spise ne), takze ciste energeticky to vyjde na minimalne dovjnasobnou spotrebu oproti EV. Vetsi rozsireni je velky problem (EV si muze tak 50% lidi nabijet doma, vodik nikdo), taky postavit dobijeci stojan stoji par korun, zatimco postavit distribucni soustavu na vodik je cenove o par radu jinde...
vodík se jeví jako ideální palivo, ale jeho hlavním problémem je skladování, náklady na skladování a jeho výrobu jsou poměrně velmi vysoké a proto se tato technologie zatím nijak příliš nerozšířila. Taková vodíková "pumpa" bude několikanásobně dražší než ta benzínová.....a já osobně jsem zatím pesimista....
U vodiku je taky velka vyhoda ze se da vyrabet fotovoltaicky a umoznuje to vyuzit energiji kterou lze jen tezko uchovat - prebytky ze solaru. Jinak stoprocentni souhlas.
Hmm, vodíkové BMW, už se těším, to by byla konečně automobilová budoucnost podle mého gusta.
Kristovanoho.... ta fotogalerie je o čem? Tajtrlík obíhal auto dokolečka s mobilem?