Lexus CT 200h 2014 | foto: Lexus

Nejmenší a nejlevnější Lexus dostal nový kabát. Vypadá, že kouše

  • 3
Inovovaný Lexus CT 200h se představí na autosalonu v čínském Kuang-čou (Guangzhou). Novinka má agresivní předek po vzoru dalších novinek značky s výrazně velkou maskou chladiče. Změnily se i zadní partie auta. O změnách pod kapotou ale zatím Lexus mlčí.

Nejmenší Lexus přišel na trh v roce 2010. Luxusní divize Toyoty tenkrát překvapila sázkou na jedinou pohonnou variantu, kterou byl hybridní pohon z Toyoty Prius kombinující zážehový motor 1,8 litru a elektromotor s celkovým výkonem systému rovných 100 kW. Facelift, který automobilka představí nyní v listopadu a který se do prodeje dostane příští rok, pohonné ústrojí podle všeho zachovává a to ve stávající podobě. Test původní verze si můžete přečíst zde.

Spekuluje se, že pod kapotu může zamířit i přeplňovaný dvoulitrový motor, který již Lexus avizuje pro koncept crossoveru LF-NX. Ten bude mít výstavní premiéru také v listopadu, ale na autosalonu v Tokiu (více zde). O zařazení druhé pohonné jednotky ale zatím oficiálně nepadlo ani slovo, více se dozvíme 21. listopadu, kdy začíná autosalon v Kuang-čou.

Automobilka ale uvolnila dvě fotografie, z kterých jsou jasně patrné podstatné změny na designu karoserie. Asi nejpodstatnější je změna přední části. Auto dostane velkou masku chladiče v aktuální stylu značky, tedy ve své podstatě začínající u spodní hrany spoileru a pokračující až po kapotu. Maska má vřetenovitý tvar, uprostřed je zúžená.

Lexus CT 200h 2014

Staronovému CT 200h nová maska sluší a rozhodně mu přidala jak na agresivitě tak na luxusu. Díky přiznanému nárazníku uprostřed pak maska nepůsobí tak masivním dojmem jako u sedanu IS. Jiná jsou i přední světla a změn samozřejmě doznal i celý přední nárazník. Jak tomu bude u výbavy F Sport, ale zatím není jasné, tu Lexus ještě neukázal. U původní verze měl F Sport jiný nárazník.

Vzadu se nejvýrazněji změnil nárazník s jinak tvarovaným difuzorem a přibyly boční výřezy s mřížkou. Zadní světla mají mírně jinou optiku, vše ostatní ale zůstalo při starém. Výrobce ještě zmiňuje nový design litých disků, které u současné verze začínají na patnácti palcích pro základní variantu auta. A to jsou zatím jediné změny, které automobilka v předpremiéře uvádí. Podle neoficiálních zpráv lze očekávat i drobné retuše v interiéru a spekuluje se o drobném snížení ceny auta. Současná původní verze začíná v Česku na 699 000 korunách.

Lexus CT 200h je prvním modelem značky, s kterým zamířila do segmentu kompaktních hatchbacků. Auto je tak konkurentem Mercedesům řady A, Audi A3 nebo BMW řady 1. Drobným problémem Lexusu je ale jediná karosářská varianta s jediným hybridním pohonem. Konkurence má totiž v uvedených řadách na výběr jak v karosářských verzích tak v mnoha různých agregátech.

V rámci značky se malý model prodává docela dobře. Loni Lexus v Evropě prodal 15 600 kusů CT 200h, výsledky v USA jsou pak o něco lepší, loni se tam prodalo 17 700 aut. Celosvětově to pak loni bylo 64 000 vozů nejmenší řady Lexusu. Pro porovnání, BMW celosvětově prodalo za loňský rok 226 000 aut řady 1, nepočítaje SUV X1, které si připsalo dalších 148 000 prodaných kusů.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit