Končící rok je ve znamení Ruska a ekologie

aktualizováno 
Automobilky v končícím roce 2007 většinou prodaly tolik aut, kolik chtěly, a mnou si ruce nad novými nebo rostoucími trhy, které se jim otevírají v Rusku, Číně, Jižní Americe anebo ve východní Evropě. Jaké jsou hlavní automobilové události roku, kterému zbývá několik posledních dní?

Nového majitele má od letoška i Aston Martin. Ford prodal britského výrobce v březnu | foto: Motorauthority

Toyota se přetahovala s General Motors o pozici největšího světového producenta osobních aut. Ale ambici vyšplhat se na nejvyšší stupínek letos ohlásil také Volkswagen. Během deseti let chce být první.

A pomoci mu v tom má i Škodovka, která proto má za úkol zvednout svou výrobu během příštích let na milion aut ročně. Celková produkce Volkswagenu se z nynějších šesti milionů má vyšplhat nejméně na deset.

Za tuzemskou událost číslo jedna lze označit uvedení nové fabie, vůbec nejžádanějšího auta na českém trhu.

V Evropě se však zraky upírají na Rusko – zatím se sice v této obrovské zemi prodává docela málo nových aut, ale s rostoucí prosperitou se Rusko brzy podle předpokladů zařadí mezi největší odbytiště starého kontinentu. Proto si tam automobilky připravují pozice například otevíráním fabrik.

Hlavně v Evropě a Spojených státech sílí tlak na automobilky, aby snižovaly spotřebu nových aut.

Úspornější auto znamená také šetrnější vůz vůči svému okolí. Většina značek proto začala letos nabízet vozy s přívlastky jako Greenline, Ecoflex či Bluetec.

Nejedna automobilka změnila v roce 2007 svého vlastníka. Mercedes už nemá nic společného s Chryslerem, kterého se německý výrobce rád zbavil.

Zato Porsche začalo ovládat koncern Volkswagen.
Před pár týdny skončila také licitace o podíl v ruské automobilce vyrábějící Lady. Získal ji Renault, který začátkem 90. let prohrál s Volkswagenem souboj o vlastnictví Škody, pak ale převzal dnes úspěšnou Dacii.

Na přelomu roku by mělo být jasné, komu prodá Ford značky Land Rover a Jaguar. Nejčastěji se mluví o zájemcích z Indie.

Autem roku se stal Fiat 500. Potvrzuje, že návraty legendárních modelů zákazníci vítají. Na rozdíl od Mini a Volkswagenu Beetle přitom malý fiátek zůstal lidový díky ceně pod 300 tisíc korun.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Najdete na iDNES.cz