Toyota se přetahovala s General Motors o pozici největšího světového producenta osobních aut. Ale ambici vyšplhat se na nejvyšší stupínek letos ohlásil také Volkswagen. Během deseti let chce být první.
A pomoci mu v tom má i Škodovka, která proto má za úkol zvednout svou výrobu během příštích let na milion aut ročně. Celková produkce Volkswagenu se z nynějších šesti milionů má vyšplhat nejméně na deset.
Za tuzemskou událost číslo jedna lze označit uvedení nové fabie, vůbec nejžádanějšího auta na českém trhu.
V Evropě se však zraky upírají na Rusko – zatím se sice v této obrovské zemi prodává docela málo nových aut, ale s rostoucí prosperitou se Rusko brzy podle předpokladů zařadí mezi největší odbytiště starého kontinentu. Proto si tam automobilky připravují pozice například otevíráním fabrik.
Hlavně v Evropě a Spojených státech sílí tlak na automobilky, aby snižovaly spotřebu nových aut.
Úspornější auto znamená také šetrnější vůz vůči svému okolí. Většina značek proto začala letos nabízet vozy s přívlastky jako Greenline, Ecoflex či Bluetec.
Nejedna automobilka změnila v roce 2007 svého vlastníka. Mercedes už nemá nic společného s Chryslerem, kterého se německý výrobce rád zbavil.
Zato Porsche začalo ovládat koncern Volkswagen.
Před pár týdny skončila také licitace o podíl v ruské automobilce vyrábějící Lady. Získal ji Renault, který začátkem 90. let prohrál s Volkswagenem souboj o vlastnictví Škody, pak ale převzal dnes úspěšnou Dacii.
Na přelomu roku by mělo být jasné, komu prodá Ford značky Land Rover a Jaguar. Nejčastěji se mluví o zájemcích z Indie.
Autem roku se stal Fiat 500. Potvrzuje, že návraty legendárních modelů zákazníci vítají. Na rozdíl od Mini a Volkswagenu Beetle přitom malý fiátek zůstal lidový díky ceně pod 300 tisíc korun.