Rozmělňování modelové nabídky oslabilo někdejší pilíře mnohých automobilek, a ty definitivně odcházejí na konci svého životního cyklu, v některých případech ale předčasně. Většina značek se v Evropě postupně zbavuje naftových, ale už i benzinových aut, aby uvolnila místo elektromobilům, které ovšem občas také končí předčasně, což je nově případ Hondy E. Toto „Německé auto roku 2021 oslnilo designem, ale zklamalo dojezdem a vysokou cenou, a tak si ho už téměř nikdo nekoupil.
Nejen tlak elektromobility a trendu vozů SUV, ale plány automobilek kříží i stále přísnější legislativa. Také nová pravidla pro kybernetickou bezpečnost v nových autech si vybírají svou daň. Dokonce ani nejprodávanější model Macan velmi výdělečné značky Porsche se tak již kvůli vysokým investicím nevyplatí v Evropě prodávat. Končí i mnohé sportovní legendy. Audi poslalo do historie modely TT a R8, a také slavná britská značka Jaguar uzavírá svoji bohatou 75letou historii sportovních vozů poháněných spalovacím motorem. Mercedes zastavil výrobu někdejší „díry na trhu“, modelu CLS, ale i řady dalších modelů. Po 47 letech skočil v propadlišti dějin Ford Fiesta, ale i dvojice S-Max/Galaxy.
Náš přehled není úplný, neboť zejména v Evropě není jasné, kterých modelů se bude vyřazení kvůli novému nařízení o kybernetické bezpečnosti týkat. Zejména u déle prodávaných modelů je ale takřka jisté, že od druhé poloviny roku je již nebude možné koupit.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |