Nová Kia Optima, která se v evropském provedení představila na autosalonu v Paříži, nahradí poněkud nevýrazný model Magentis. Oproti němu je optima radikální změnou - jestli něco opravdu není, tak nevýrazná.
Velmi dynamicky tvarovaný model se snaží zalíbit evropskému vkusu. S rozvorem 2 795 mm a rozměry 4 845 x 1 830 x 1 455 mm je typickým zástupcem střední třídy, i když délkou možná trochu nakukuje o patro výše.
Ladný profil s dlouhými převisy a záď s vysoce posazenými LED světlomety dává trochu vzpomenout na Jaguar XF. V tomto případě je to spíše dojem pozitivní, než abychom chtěli Kii obviňovat z kopírování.
Přinejmenším z počátku nabídne optima na evropském trhu pouze dva motory. Na výběr bude benzínový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 125 kW (170 koní) nebo turbodiesel 1.6 litru s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 330 Nm s funkcí stop-start. Později přijde i výkonnější varianta turbodieselu se 118 kW (160 koní). Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Optima bude díky svým rozměrům hodně prostorná, ostatně třeba jen zavazadlový prostor pojme velmi slušných 505 litrů nákladu. Bude to každopádně pořádný kus auta a podle zvyků automobilky by mohl být za dobré peníze.
Základní verze sice dostane šestnáctipalcová kola, ale jen ocelová. Lité disky mohou mít průměr až 18 palců. V základní výbavě bude manuální klimatizace, CD přehrávač se šesti reproduktory nebo bezklíčkový přístup do vozu. V dané třídě dnes vlastně takový slušný standard.
Zatím není známo, kdy začne Kia novou Optimu na Evropských trzích nabízet a za kolik to vlastně bude. Jisté je jen to, že si vůz ponechá pro značku již tradiční sedmiletou záruku.