Jak uprchnout superlambu? Stíhačkou

aktualizováno  9:42
Dvacítka vyvolených, která si pořídila Lamborghini Reventón, zase tolik rovnocenných soupeřů nenajde. A troufá si i do na pohled prohraných soubojů. Závod se stíhačkou ukázal, že ten milion eur za superlambo zase tak úplně vyhozené peníze nejsou.

Lamborghini Reventón v. Panavia Tornado | foto: Lamborghini

Výsledek závodu se ale dá prezentovat i s pomocí otřepaného vtipu: Reventón dojel na krásném druhém místě, kdežto stíhačka byla předposlední.

Tak jednoznačné to však nebylo. Pozemská stíhačka vedla skoro celý tříkilometrový závod, její vzdušná kolegyně zvrátila vítězství na svou stranu až v posledních metrech.

Reventón byl ovšem ve výrazné nevýhodě. Jeho tachometr končí číslem 340, kdežto stíhačka Tornado umí upalovat až 2 340 km/h.

Superlambo využívalo svých 650 koní na letišti Ghedi poblíž Brescie, aby se na stovku rozjelo za 3,4 sekundy, jak to má psáno v papírech.

Panavia PA200 Tornado je stíhačka, kterou má ve výzbroji italská armáda, designéři Lamborghini se naopak při návrhu reventónů inspirovali jejím americkým konkurentem Lockheed-Boeing F-22 Raptor.

Že chce reventón patřit ke stíhačkám, naznačuje kromě designu speciálním odstínem laku a řešením pracoviště  pilota.

Stojí za to porovnat také některá čísla obou soupeřů. U sportovních aut se občas namísto zvyšování výkonu vyplatí snižovat hmotnost. Reventón váží 1 665 kg a poráží stíhačku o několik tříd, přesněji o 26 335 kilo (tornado váží 28 000 kg).

A ještě jeden údaj: do obou se vejdou dva lidé, akorát v tornadu nemůžete hladit po kolínku spolujezdkyni, sedí totiž za vámi.

Prozatím existuje pouze jediný postavený exemplář s pořadovým číslem nula, který poputuje do muzea Lamborghini.

Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado



Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado




Souboj reventónu s tornadem nebyl rozhodně prvním měřením sil auta s letadlem. Nizozemský Spyker F1 vyzval před časem na souboj F-16 Fighting Falcon a to NEJ auto Bugatti Veyron poměřilo síly s Eurofighterem.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Daimler a BMW ohlásily spolupráci na mobilitě budoucnosti

BMW Concept X7 iPerformance

Německé automobilky Daimler a BMW prohloubí spolupráci ve službách v oblasti mobility. Do sdílených služeb, parkování,...

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Najdete na iDNES.cz