Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hana Zagorová: nejdřív auto, pak řidičák

  12:51
V Česku není mnoho zpěvaček, které by se na výsluní mediální scény objevovaly už déle než čtyřicet let. Mezi takové patří Hana Zagorová. "V autě musím mít posilovač řízení. Bez toho bych si ukroutila ručičky," říká.

Čtrnáct aut už za svoji řidičskou kariéru vystřídala Hana Zagorová.

V takto dlouhém výčtu automobilů však kupodivu nenarazíme na jediný vůz značky Škoda.

„Dřív jsem hodně jezdila v renaultech a fordech, teď střídám nissany. Nová octavia se mi líbí, ale tuhle otázku neřeším. Se svým autem jsem spokojená,“ říká oblíbená zpěvačka.

Jezdíte v Nissanu Almera. Podle čeho jste vybírala?
No vybírala... To autíčko mi bylo nabídnuto. Mohla jsem si vybrat a mně se nejvíc líbilo tohle. Mám ho vždy vypůjčené na dva roky a pak dostávám zase jiné. S tím souvisí i veškerý servis.

Nekupuji ani dálniční známku, pouze se starám, aby auto mělo na co jet. A to plním svědomitě (smích). Za ta léta, co jsem strávila na cestách, se totiž kolegům párkrát stalo, že jim cestou benzin došel. V ten okamžik se hodně zlobím. Síť čerpacích stanic je tady dost hustá na to, aby k něčemu podobnému nemuselo docházet. 

Jaké byly ty další možnosti výběru?
Nabídli mi ještě malou micru, kterou jsem měla předtím. Ta je sice moc roztomilá, ale je příliš malá. Dala jsem přednost většímu bezpečí a prostoru. Navíc mě v Nissanu přesvědčovali, že bych měla mít trošku reprezentativnější model.

Zvolila jste stříbrnou barvu. To je vaše oblíbená?
Ani jsem si ji nevybrala. Oni mi auto přivezli a řekli: „Tahle vám bude slušet.“ Doufám, že měli pravdu. Ale mně na barvě příliš nezáleží. Nechtěla bych jen zlatou. Ta se mi nelíbí. 

Kolik toho ročně najezdíte?
To ani nevím. Je pravda, že se zhoršujícím se zrakem přímo úměrně klesá počet hodin, které trávím za volantem. Bohužel jsem limitovaná i tím, že jsem šeroslepá, takže nemůžu jezdit někde, kde je tma. Něco jiného je to ve městě, kde svítí pouliční osvětlení, ale za město se raději nepouštím. Někteří známí mi to dlouho nevěřili a museli se o tom přesvědčit. Když zjistili, že tomu tak skutečně je, byli rádi, že jsem je nechala řídit.

Takže raději jezdíte po městě?
Určitě. Nerada jezdím dlouhé trasy. Vždycky jsem záviděla kolegům, kteří si při cestě na koncert odpočinou za volantem. Mě to unavuje. Jiné je to v Praze, kde si to víc užívám a možná občas jedu rychleji. Ale za hranicemi města je ze mě velice klidný řidič. Tam, kde to neznám, jsem totiž neustále ve střehu. 

Cesty na vystoupení absolvujete jako řidič?
Na to si najímám Káju, s kterým jsem toho najezdila už opravdu hodně. Je to výborné v tom, že si jen sednu a nemusím se o nic starat. 

... a v klidu usnete.
Vůbec ne. I když jedu s někým, koho znám, pořád hlídám. Ale do řízení nemluvím. Pro mě to jsou nervy i proto, že jak v noci špatně vidím, nepřesně odhaduji vzdálenost a pořád mám pocit, že jsme v nějaké krizové situaci. Samozřejmě to ale není pravda.

Zatímco vy nejezdíte v noci, váš manžel Štefan Margita neřídí vůbec...
Štefan se v autě bojí. On si dobře nepřipadá ani jako spolujezdec. Když byl totiž malý, tak do auta, v kterém seděl, nabourala tramvaj. A on má ten náraz pořád před očima. Ale je zajímavé, že letadlem cestuje rád. 

Bojí se, i když jede s vámi?
To je úplně stejné. Občas ještě poznamená, ať jedu pomaleji. 

Jaké byly vaše řidičské začátky?
Řidičák mám od čtyřiadvaceti let. Začínala jsem se sporťákem. Byl to Renault 15, takový doutník. V té době jezdily v Praze tři kusy a všichni mi ho tenkrát záviděli (smích).

Měla jsem ho už tři dny předtím, než jsem dostala řidičák. Já sama bych si ho asi nekoupila, ale navedl mě na něj dirigent Pepíček Vobruba. Ještě dnes si pamatuji jeho větu: „Musíš se naučit řídit na dobrém autě.“ Jenže dopadlo to přesně tak, jak se to mladým stává.

Nemají tolik zkušeností, ale už mají silné auto. Nehoda se nevyhnula ani mně. Neříkám, že to byla úplně moje vina, ale kdybych jela pomaleji, asi bych nedostala smyk. Nerada na to vzpomínám. Od té doby jsem díky bohu žádnou další kolizi za volantem neměla.

Váš muž řekl, že sice jezdíte opatrně, ale že neumíte couvat a parkovat. Je to pravda?
V tom jsem asi typická ženská. Neřekla bych, že to neumím, ale asi jako většina žen raději parkuji dopředu, než abych někam složitě couvala. 

Hodně času trávíte v zahraničí. Půjčujete si tam vůz?
My prakticky nikde neřídíme. Používáme jen taxíky. Ale jednoho faktu si všimnete i jako pasažér - při cestě směrem na západ od našich hranic se velmi výrazně mění kvalita silnic. V tom u nás obrovsky zaostáváme. 

Bez čeho se v autě neobejdete?
Určitě tam musím mít dobré rádio. V autě se často učím texty. Pak ještě airbagy a posilovač řízení. Bez toho bych si utočila ručičky. 

Stalo se vám někdy, že by vám auto ukradli?
To naštěstí ne. Teď parkuji v garáži pod domem, takže jsem klidnější. Ale v době, kdy jsme bydleli na Vinohradech, jsem jednou ráno přišla k mé roztomilé žluté micře a ona chudinka neměla ani jedno kolo. A kvůli pitomému přehrávači mi rozbili okno. 

Co byste změnila na našich silnicích?
Uvítala bych větší ohleduplnost. Ale nárůst agresivity je trend doby, který se netýká jen situací na silnicích. Z toho důvodu vítám ty častější policejní akce.

Měla jste nějaký neoblíbený vůz?
V podstatě všechna auta jsem měla ráda. Až na jedno. To byl malý Renault 5. Dali mu nějaká jiná kola a to auto pak po silnici hrozně skákalo. Nejhorší to bylo v zatáčkách. Docela jsem se bála v tom jezdit. Asi po třech měsících jsem ho dala pryč. Jinak auto mívám tak dva tři roky. 

Je nějaké auto, které byste si nikdy nekoupila?
Extrémně velké a extrémně malé. V těch velkých se ráda vozím, ale nechtěla bych je řídit. Na parkování a pohyb po Praze to musí být nepraktické. A ta malá mi vadí z toho důvodu, že nejsou moc bezpečná. Do takového smartu bych se bála sednout.
Jezdím jen za světla. Jsem totiž šeroslepá, říká Hana Zagorová.


Jezdím jen za světla. Jsem totiž šeroslepá, říká Hana Zagorová

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...