Ford Transit

Ford Transit | foto: Ford

Transit je v Česku synonymem pro dodávku. Ford uvádí novou generaci

  • 4
Zákazník přijde pro dodávku a chce transita, popisují prodejci. Nebylo by to nic divného, ale stalo se to v dealerství fiatů. Transit je totiž v Česku pojmem. Nejen laici tak dodnes říkají jakékoliv dodávce. Ford právě představil jeho osmou generaci.

"Velký" transit se ve stávajícím provedení prodává od roku 2006. Dodávky mají delší 'životnost' ve výrobě než osobní vozy. I na konci kariéry se drží fordí dodávka v Česku mezi nejprodávanějšími užitkovými vozy.

Tranzit je jednou z nejznámějších a nejprodávanějších dodávek celosvětově. Dodnes jich vyrobili přes pět milionů. 

"Ford u transitu v roce 1965 poprvé použil řešení s motorem před řidičem u dodávkového automobilu. Většina konkurence k němu přešla v osmdesátých až devadesátých letech," uvádí česká Wikipedie.

Nová generace přiváží líbivější, dramatičtější design a víc prostoru pro náklad. "Je to úplně nové auto," říká pro iDNES.cz Martin Linhart, mluvčí českého zastoupení značky.

"Jde o kompletní řadu od dodávek s objemem skříně až 15,1 m³ přes podvozky a varianty pro kombinovanou přepravu osob a nákladu až k osmnáctimístnému minibusu," popisuje nabídku připravované novinky.

Nový Ford Transit bude zase k mání s různými rozvory, na výběr bude opět mezi předním a zadním pohonem, nebo pohonem všech kol. Pohon obstará turbodiesel 2.2 TDCi ve třech různých výkonových variantách (100/125/155 koní). 

"Na český trh nejprve dorazí dodávky Van s objemem skříně až 15,1 m³, podvozky s jednokabinou a 14-18místné minibusy kategorie M2. Později během příštího roku to pak budou verze Kombi, KombiVan, Double Cab in Van a podvozek s dvojkabinou," vypočítává Linhart. U verze Van se objem prostoru pro náklad u každé varianty zvětšil přibližně o jeden metr krychlový.

Ford Transit

 V základní výbavě bude mít nový transit stabilizační systém ESP, který dokáže v případě, že bude hrozit přetáčivý nebo nedotáčivý smyk, přibrzďovat ne jen jedno kolo jako dříve, ale všechna čtyři najednou a přitom každé s jinou intenzitou tak, aby bylo riziko smyku co nejrychleji potlačeno. 

Ford už odstartoval sběr objednávek na svůj důležitý model. Nejlevnější transit vyjde na 450 tisíc bez DPH. "Všechny verze mají v základní ceně prodlouženou záruku na pět let nebo 200 000 km," dodává Martin Linhart. První kusy dorazí do Česka na začátku jara 2014.

Transity pro Evropu bude vyrábět turecká fabrika Ford Otosan, americké transity, které budou dostávat hlavně benzinové motory, se budou montovat v Kansasu. Zajímavostí je, že americké verze mají být k mání i s automaty, Evropané budou muset stále řadit ručně šest stupňů manuální skříně.