Citroën 2 CV | foto: Getty Images

Zvěřinec na kolech: svět motorizovaly brouk, myška a kachna

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Lidová auta posadila Evropu za volant. Už před druhou světovou válkou mobilizoval Fiat Itálii svým modelem Topolino a vznikly i první kusy „brouka“ a „kachny“.

Je rok 1935: Adolf Hitler se s Ferdinandem Porschem usmívá nad modelem brouka. Rok 1936: Fiat představuje malý model 500 A alias topolino, v překladu „myšku“. 1937: Citroën vyrábí první prototypy malého všestranného vozu s označením TPV – budoucí kachny. Třicátá léta přinesla ideu auta jako dopravního prostředku, který může mít téměř každý. Ve všech třech případech měli tvůrci prvních lidových aut téměř stejné zadání – vyvinout funkční vůz, který bude praktický a na poměry tehdejšího automobilismu extrémně levný.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se