Nové ferrari je opět ve všem lepší, stovku zvládne pod tři sekundy

aktualizováno 
Devátá generace osmiválcového ferrari ctí tradice. Má ten nejsilnější motor, jaký auto tohoto typu kdy dostalo, spoustu dílčích vylepšení a opět nečekaný název. F8 Tributo zdůrazňuje počet osmi válců a vzdává poctu všem maranellským supersportům.

Ferrari F8 Tributo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Poměrně rychle, po pouhých čtyřech letech, přichází Ferrari s novou generací svého osmiválcového supersportu. Ten taky není zcela nový, ale důkladně přepracovaný: o čtyřicet kilogramů lehčí, o padesát koní silnější a s aerodynamikou, která je o deset procent účinnější.

Vzhled se velmi podobá předchozímu typu 488 GTB, přidává pár detailů ve stylu LaFerrari a podle vyjádření automobilky má být jakýmsi přemostěním mezi současnou produkcí a budoucím designovým směrem Ferrari.

Ferrari F8 Tributo

První osmiválec představilo Ferrari v roce 1975 a od té doby si Italové vybudovali výsostné postavení. Staví auta, která jsou měřítkem pro veškerou konkurenci. Všemi osmi dosavadním generacím je společná kombinace dvoumístné karoserie s motorem V8 před zadní nápravou. Od roku 2015 je motor přeplňovaný – i když pionýry v tomto směru byly už v osmdesátých letech legendární exkluzivní modely 288 GTO a F40.

Současný motor o objemu 3,9 litru získal v posledních letech třikrát za sebou ocenění motor roku a navíc i cenu nejlepší motor posledních dvaceti let. 

Fotogalerie

Novinka si ho ponechá, důrazně však posílí: z 670 na 720 koní. Točivý moment je brutálních 770 Nm, dosahovaných navíc již v 3250 otáčkách.

Do detailu propracovaný tvar sání a výfuku a mnoho dalších speciálních řešení (třeba titanové ojnice nebo odlehčená kliková hřídel a setrvačník) sledují všechny důležité cíle najednou. Ferrari slibuje nulovou prodlevu turbodmychadel, ostrý zvuk, a nad tím vším splnění nejpřísnějších emisních limitů.

AUTOSALON Ženeva 2019

Aby toho nebylo málo, motor je o 18 kilogramů lehčí než v 488 GTB a dosahuje lepších parametrů než stejně výkonná starší evoluce téže pohonné jednotky ve speciálním modelu 458 Pista. Nový model má navíc samozřejmě filtr pevných částic, nezbytný pro splnění současných emisních limitů.

Přenos síly na zadní kola má na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka. Její rychlé reakce přispívají ke zkrácení času potřebného pro zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině na 2,9 sekundy – o desetinu méně než u předchůdce a poprvé pod magické tři sekundy. Také maximální rychlost se nepatrně zlepšila, z udávaných „více než 330“ na rovných 340 kilometrů v hodině.

Ferrari tak posouvá laťku opět o něco dál a zároveň dokazuje, že špičkové sportovní auto stále dokáže postavit bez pomoci hybridního pohonu.

Letitý princip narušen

Po čtyři dekády platilo: jednou evoluce, pak zase revoluce. Ferrari 328 z roku 1985 tak bylo přepracovaným modelem 308, poprvé uvedeným o deset let dříve (i tedy když zrovna on sám podstoupil tři důkladné modernizace).

Stejně tak zcela novou konstrukci 348 z roku 1989 o šest let později nahradilo vylepšené F355 a první celohliníkové ferrari, 360 Modena z roku 1999, pět let po svém uvedení posloužilo jako základ pro následující F430.

Nyní se tato posloupnost narušuje: po zcela novém modelu 458 Italia z roku 2009 dorazil před čtyřmi lety vylepšený a přeplňovaným motorem poháněný typ 488 GTB. Jeho nástupcem není zcela nový model, ale další evoluce, právě představené F8 Tributo.

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Volkswagen ID.3

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8....

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Další z rubriky

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Veleúspěšnou fabii pro rally vylepšili. Premiéra je v Českém Krumlově

Nová Škoda Fabia R5 v testovacích jízdách

Za uplynulé čtyři sezony se Škoda Fabia R5 stala nejúspěšnějším rallyovým vozem kategorie WRC 2 a kromě tří světových...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz