Diskuze

V Česku může za 10 let jezdit až půlmilion elektroaut. Řeší se nabíjení

V roce 2030 by v Česku mohlo jezdit až 523 tisíc elektromobilů. Počítá s tím studie zpracovaná pro provozovatele české přenosové soustavy a distribučních sítí. V současnosti jsou to zhruba tři tisíce plně elektrických vozidel. Pesimistický scénář počítá s minimálně 26 tisíci elektromobily na českých silnicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M78i91l80a88n 29K73r28á20l

6. 5. 2020 0:42

Elektromobil je slepá cesta vývoje. Mnohem lepší by byly superkondenzátory, ale to je jen také ve fázi výzkumů. Benzín ničím nenahradíš. Ekologická zátěž je menší než u elektromobilů. Ta energie se musí někde vyrobit - zátěž v případě uhelných elektráren. Nejde dost dobře skladovat. Nemalé náklady na výrobu, ztráty ve vedení a transformaci, pak ztráty při nabíjení a nakonec ztráty při přeměně na sílu. Potom následuje po 100.000 Km a nebo po 5-6 letech provozu nutnost vyměnit akumulátor, který bude stát tak přes polovinu ceny auta. Likvidace lithia. A to nemluvím o bezpečnosti, ať už je to lithium akumulátor nebo superkondenzátor. Odjištěný dělostřelecký granát je proti tomu nevinná dětská hračka. Už jste to viděli hořet? Zhasne to jedině při ponoření do nádrže na týden. A ani to bych nechtěl naživo vidět. V případě požáru nestačíte ani vystoupit z auta.

1 0
možnosti

Emise CO2 (g/kWh)

Pokud jde o EU, jsou průměrné emise provýrobu jedné kWh přibližně 355 g CO2(průměr z mnoha čísel), v České republice je to pak podstatně vyšších 610 gramů. No a 1kwh jsou 3km autem. Norma EU auta je 0,5g na kilometr.. Spočítejte si sami.

1 1
možnosti

Takže elektroautem jestli počítám dobře spálíte půl kila co2 na každý kilometr. Chudák planeta.

2 1
možnosti

Á místní ekologové co zase porovnávají emise elektrárny s autama.... kolik emisí vydá zpracování ropy , doprava PHM v cisternách na vaši pumpu atd atd....

1 0
možnosti

A kolik emisí vydá výstavba elektráren, trafostanic, rozvodné sítě, ...?

0 0
možnosti

Jelikož jsou peníze až na prvním místě, tak by mě zajímalo jak se nahradí výpadek spotřební daně na palivech, když si bude tolik lidí nabíjet auto doma.

0 0
možnosti

J87a73n 15S51t44e19h87l65i12k

29. 4. 2020 10:58

Zvednem DPH. V čem je problém ?

1 0
možnosti

J38a96n 10S23t50e57h80l14i85k

29. 4. 2020 10:49

Bude boj o nabíječky :-) Jako se teď lidé přeplácejí o bydlení , tak za chvílu se budou přeplácet o nabíjecí místa. Skvělá to budouctnost :-)

1 1
možnosti

v našem městě je nabíječek dost a nikdo se o ně nepřeplácí a nejsou ani žádné známky toho, že by to tak mělo být, pokud by jich bylo nedostatek, tak jsme schopni další přistavět, je to poměrně jedhoduchý

0 0
možnosti

To je dobře, aspoň bude u benzínek míň aut :-D

A zatímco já pojedu v klidu po poloprázdné silnici, majítelé elektroaut se budou kupit u nabíječek :-D

1 4
možnosti

Proc by se kupili u nabijecek? Vetsina je strci doma do zasuvky, a na nabijecku pojedou parkrat za rok, kdyz pojedou nekam dal....

4 3
možnosti

Elektromobily jsou drahé jako každá nová technologie. Jako byly mobily, dotykové mobily, počítače, barevné televize, automatické pračky... Ale stejně jako ony nyní elektromobily výrazně zlevňují. Za pár let budou elektromobily stejně drahé jako spalovací vozy. Díky jednodušší konstrukci budou časem i levnější.

4 0
možnosti

Leda že by nepotřebovaly baterky. Nebo že vymyslí baterky z plastu.

3 0
možnosti

Z komina muzou letat carodejnice.

0 0
možnosti

první čech může být na marsu za týden. řeší se, jak ho tam dostat.

3 0
možnosti

To už se mělo ale stát v roce 2006.

0 0
možnosti