- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pověstnou třešničkou na čínském dortu je vybudování továrny čínsko-amerického start-upu Silk-FAW v Itálii nedaleko Ferrari a Lamborghini, kde chtějí vyrábět produkční verzi hyperauta S9. | foto: Silk-FAW
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Názvy nových dobyvatelů mnohdy vzbuzují úsměv, ale manažerům v centrálách evropských značek už začíná tuhnout. A začínají si je velmi dobře pamatovat.
Karta se obrací, čínské automobilky se od těch zahraničních už i s pomocí nakoupených zahraničních „mozků“ naučily vyvíjet a vyrábět srovnatelně dobrá auta a nejen že vytlačují tradiční značky z domácího trhu, ale chystají se k velké zahraniční expanzi, a to zejména do Evropy. Starý kontinent se pomalu, ale jistě stává oblíbeným „externím“ automobilovým trhem Číny.
V živé paměti je údiv lidí od Porsche, když na čínském autosalonu zkoumali model Zotye SR9, přesnou kopii Macanu. Kvalita zpracování je prý šokovala.
Připojte se ještě dnes a získejte: