Pověstnou třešničkou na čínském dortu je vybudování továrny čínsko-amerického start-upu Silk-FAW v Itálii nedaleko Ferrari a Lamborghini, kde chtějí vyrábět produkční verzi hyperauta S9. | foto: Silk-FAW

Evropské značky mají nahnáno. Elektromobilita mění pravidla, Čína útočí

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Pubertální období čínských automobilek charakterizované odérem lepidel a „papírových“ karoserií je minulostí. Nová čínská vlna, která se žene na Evropu, je již převážně ve znamení moderních technologií a vysokého inovačního tempa.

Názvy nových dobyvatelů mnohdy vzbuzují úsměv, ale manažerům v centrálách evropských značek už začíná tuhnout. A začínají si je velmi dobře pamatovat.

Karta se obrací, čínské automobilky se od těch zahraničních už i s pomocí nakoupených zahraničních „mozků“ naučily vyvíjet a vyrábět srovnatelně dobrá auta a nejen že vytlačují tradiční značky z domácího trhu, ale chystají se k velké zahraniční expanzi, a to zejména do Evropy. Starý kontinent se pomalu, ale jistě stává oblíbeným „externím“ automobilovým trhem Číny. 

V živé paměti je údiv lidí od Porsche, když na čínském autosalonu zkoumali model Zotye SR9, přesnou kopii Macanu. Kvalita zpracování je prý šokovala.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
,

Elektromobil